پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

قیمت دلار روز سه‌شنبه با روند صعودی بازگشایی شد و در کریدور جدید، ۶ پله صعود کرد. افزایش حدود ۶۰۰ تومانی قیمت دلار، بازار را از فروشنده خالی کرد و همه خریدار شدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت دلار روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند با روند صعودی بازگشایی شد. این اسکناس با افزایش ۶۰۰ تومانی در کریدور جدید پیشروی کرد. در آخرین معامله روز سه‌شنبه، اسکناس دلار در نیمه بالایی کریدور ششم بسته شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

بررسی خبرنگار تجارت‌نیوز از میدان فردوسی به‌عنوان مرکز مبادلات ارز آزاد در پایتخت، حاکی از کمیاب شدن فروشنده است. همه خریدار شده‌اند و فروشنده در بازار نیست. بسیاری از فعالان این بازار معتقدند ارزپاشی و خبردرمانی، چاره تقاضای پایانی سال نیست و بازار ارز همانند سال‌های گذشته از الگوی افزایشی، پیروی می‌کند.

کارشناسان اقتصادی نیز به مسائل بنیادی اقتصاد اشاره می‌کنند. آنها پیش از این، جامپ ارزی هفته‌های پایانی سال را پیش‌بینی کرده بودند.

چرا دلار گران شد؟

معامله‌گران بازار ارز علاوه بر رشد تقاضا، فروش ربع سکه‌های مرکز مبادله با قیمت دلار ۹۵ هزار تومان را مهر تایید بانک مرکزی بر دلار گران‌تر عنوان می‌کنند. گفتنی است برخی کارشناسان اقتصادی رشد تاریخی قیمت درهم و تاچ سقف سالیانه این اسکناس را دلیل روند صعودی دلار می‌دانند.

بسیاری از فعالان بازار ارز معتقدند با مفروضات فعلی، بانک مرکزی توان کاهش قیمت دلار را ندارد و تنها درصدد ثبات قیمت و کاهش التهاب بازارهای مالی است.

پوند انگلیس ۷۷ هزار تومان شد

گفتنی است قیمت درهم روز سه‌شنبه با روند افزایشی بازگشایی شد و با رشد ۲۲۰ تومانی با قیمت ۱۶ هزار و ۵۲۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر با رشد ۲۰۰ تومانی روی رقم ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفت. در چهارمین روز هفته، پوند انگلیس با رقم ۷۷ هزار و ۴۵۰ تومانی معامله شد و افزایش قیمت هزار تومانی داشت. یورو یک پله صعود کرد و با رشد ۶۰۰ تومانی به قیمت ۶۶ هزار و ۲۶۰ تومان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =