ایران میزبان نشست کشورهای صادرکننده گاز می‌شود

وزیر نفت از میزبانی ایران برای اجلاس آینده سران کشورهای صادر کننده گاز خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت وزیر در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران طی سخنانی در باره اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز اظهار داشت: ما رتبه اول در حوزه جمع آوری گازهای مشعل را کسب کرده ایم. علاوه بر این رشد تولید گاز طبیعی در میان کشورهای صادر کننده گاز 2.5 درصدبود که با توجه به تحریم ها تولیدما رشد 5 درصد داشته است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای قطع شدن گاز هزار اداره در خراسان جنوبی

وزیر نفت، امروز، چهارشنبه، در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره اجلاس وزرا کشورهای صادرکننده گاز اظهار داشت: ما رتبه اول در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرده‌ایم، علاوه بر این رشد تولید گاز طبیعی میان کشورهای صادرکننده گاز 2.5 درصد بود که علی‌رغم تحریم‌ها تولید ما رشد 5 درصد داشته است.

وی ادامه داد: در این اجلاس مصوب شد که اجلاس آینده در ایران برگزار شود، علاوه بر آن توانمندی‌های صنعت نفت و گاز را ارائه کردیم و فرمت قراردادهای جدید در میادین گازی را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ارائه کردیم و در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی و فروش محصولات گازی و خطوط انتقال و تقویت فشار هم توانمندی‌ها را ارائه دادیم.

اوجی تصریح کرد: زیرساخت ما برای انتقال انرژی از شمال به جنوب و شرق به غرب فراهم است و پیشنهادات خوبی در این اجلاس از سوی رئیس جمهور ارائه شد.

وزیر نفت عنوان کرد: زمستان امسال گذشت اما در بهمن و اسفند سرمای شدید داشتیم و به‌شکر خدا و تلاش جهادی همکارانم در هیچ جای کشور قطعی گاز و افت فشار نداشتیم؛پس از سیل در سیستان و بلوچستان مشکلی در حوزه گاز نداریم و در این دولت انقلابی در حوزه توسعه خطوط انتقال گاز در سیستان و بلوچستان به‌وجود آمد.

اوجی با اشاره به صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت و گاز عنوان کرد: الاآن صدور خدمات فنی مهندسی در اروپا و قاره آمریکا هم انجام شده است و شرکت‌های ما رتبه‌های خوبی در این زمینه کسب کردند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تدابیر تأمین بنزین برای سفرهای نوروزی خاطر نشان کرد: ذخایر خوبی در 1400 جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مسافران نوروزی مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1223357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =