مراسم تحویل سال در طاق‌بستان برگزار می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از برگزاری مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، کیومرث خانی لعل‌آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: با توجه به اینکه آیین بین‌المللی نوروز در سال ۱۳۸۸ در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسید، برای حفظ این آیین و میراث کهن هرساله برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود.

خانی لعل آبادی اضافه کرد: به این منظور وزارت میراث فرهنگی امسال هم برنامه ریزی‌هایی انجام داده، از جمله اینکه مقرر شده برنامه تحویل سال در تعدادی از بناها و اماکن تاریخی کشور برگزار شود.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه هم بنا داریم مراسم تحویل سال را با دعوت از مردم و گردشگران و برپایی یک سفره هفت سین در محل ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، در طول ایام نوروز برنامه‌های متنوع و جذابی را برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاه در بناهای تاریخی استان برگزار خواهیم کرد و نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز در آنها برپا می‌شود.

خانی لعل آبادی در ادامه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم در تمام اماکن تاریخی دارای ورودی استان برنامه افطاری را برپا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =