نیاز جدی بیماران تالاسمی به خون / هر بار اهدا جان سه بیمار را نجات می‌دهد

مدیرعامل انجمن تالاسمی گفت: امروز اهدای خون در شرایط اضطراری قرار گرفته است و خواهش می‌کنیم که مردم در همه کشور مسئله اهدای خون را جدی بگیرند. با هر بار اهدای خون جان سه بیمار نجات پیدا می‌کند.

یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات این بیماران در روزهای پایانی سال گفت: ما هر سال در ایام خاصی با مشکل کمبود اهدای خون مواجه می‌شویم؛ فصل سرد و ایام نوروز یکی از مواقعی در سال هستند که مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت تامین داروی بیماران هموفیلی / بی‌توجهی به مشکلات رفاهی بیماران خاص

وی افزود: این درحالی است که در ایام نوروز به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای و عمل‌های زیبایی نیاز به خون بیشتر می‌شود و با افزایش مصرف مشکلاتی برای بیماران تالاسمی از نظر نیاز به خون به وجود می‌آید. امسال شروع ماه مبارک رمضان هم با ایام نوروز یکی شده و ماه رمضان هم یکی از دیگر از ایام سال است که مراجعه برای اهدا خون کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی توضیح داد: در مجموع با وجود افزایش نیاز به خون در این ایام با کاهش مراجعه برای اهدا مواجه می‌شویم که این برای بیماران خاص خطرناک است. بیماران تالاسمی بزرگ‌ترین مصرف کننده خون در کشور هستند و نیاز جدی به خون دارند. امروز اهدای خون در شرایط اضطراری قرار گرفته است و خواهش می‌کنیم که مردم در همه کشور مسئله اهدای خون را جدی بگیرند. با هر بار اهدای خون جان سه بیمار نجات پیدا می‌کند. حیات ما وابسته به اهدای خون است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1223376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =