ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس مانده در گمرک به ناوگان تا نوروز

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط یک شرکت وارد شده که در گمرک است و تا نوروز وارد ناوگان جاده‌ای کشور می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، بعد از ظهر امروز در حاشیه اجلاس هماهنگی پلیس راه و راهداری درباره سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واردات کامیون گفت اظهار داشت: امسال در بحث نوسازی ناوگان کامیونی ظرفیت ۱۴هزار دستگاهی در نظر گرفته شد، طبق قانون، نوسازی ناوگان به وزارت صمت سپرده شد و طبق تفاهم با وزارت صمت و راهداری از ابتدای طرح در دولت قبل تاکنون، تعداد ۲۶ تا ۲۷ هزار دستگاه کامیون کارکرده از بند ۳۰ ماده ۳۰ وارد کشور شده و یک تعداد هم پشت گمرک هستند و قانونا هنوز از گمرک نیامده اند.

بیشتر بخوانید:

قیمت بلیت اتوبوس برون‌شهری ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

امانی با بیان اینکه پیگیر واردات ۲هزار دستگاه اتوبوس هستیم اما فکر میکنم تا اربعین سال آینده نمی‌رسد، در پاسخ به سؤال فارس اظهار داشت: ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط یک شرکت وارد شده که در گمرک است و تا نوروز وارد ناوگان جاده‌ای کشور می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سرنوشت تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری، بیان کرد: این تصمیم منوط به ستاد تنظیم بازار است و هر زمان که مصوبه ستاد مشخص شود، افزایش قیمت ابلاغ می‌شود، هنوز افزایش قیمتی از سوی ستاد تنطیم بازار ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت ناوگان عمومی بین‌شهری جاده‌ای مطرح است، اما آنچه در ستاد تنظیم بازار تصویب ‌شود تعیین‌کننده است که هنوز تصویب نشده و هر زمان که تصویب شود ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۷ هزار دستگاه اتوبوس داریم که در مسیرهای طولانی تردد می کنند و ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس هم کارت هوشمند دارند که در مسیرهای زیر ۳۰۰ کیلومتر می‌توانند تردد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =