ایران نمونه بارز کشوری است که زیر فشار تحریم‌ها در حال توسعه است

سخنگوی کاخ کرملین گفت که دنیای مدرن هر گونه تحریمی را بی‌ارزش می‌کند و ایران نمونه بارز کشوری است که با وجود دهه‌ها تحریم در حال توسعه در تمامی زمینه‌هاست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (چهارشنبه) در یک نشست علمی با تاکید بر اینکه «جهان امروز در واقع هر تحریمی را بی ارزش می‌کند» اظهار داشت: «وقتی بلوک‌های بزرگی از کشورها تحریم‌ها را اعمال می‌کنند، مشکلات زیادی از جمله برای روسیه به همراه دارد اما کارساز نیستند».

بیشتر بخوانید:

برجسته شدن نام پوتین در کمپین‌های انتخاباتی آمریکا / نقش کرملین برای بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید

او ادامه داد: «جهان امروز تغییر کرده و دنیای مدرن در واقع هر گونه تحریم را بی‌ارزش می‌کند. ایران نمونه بارز کشوری است که زیر فشار تحریم‌ها در حال توسعه است. ما شاهد هستیم که ایران طی چندین دهه تحت فشار تحریم‌ها در حال توسعه است، صنعت خود را توسعه می‌دهد، حوزه اجتماعی را توسعه می‌دهد، کشورش را توسعه می‌دهد».

بنابر گزارش خبرگزاری نووستی، پسکوف افزود: «اخیراً چندین بار به تهران سفر کرده‌ایم و شاهد بودیم که این کشور در حال توسعه است، درحالی‌که آن‌ها چندین دهه است که تحت تحریم زندگی می‌کنند».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره روابط مسکو و واشنگتن گفت که این روابط، هرگز از این بدتر نبوده است.

او ادامه داد: «اما تنها روسیه و آمریکا می‌توانند امنیت استراتژیک جهان را تضمین کنند».

پسکوف با بیان اینکه «در روسیه آمریکاستیزی وجود ندارد» خاطر نشان کرد: «مقامات آمریکایی که به رئیس جمهور روسیه توهین می‌کنند، مورد پسند مسکو نیستند اما از کسانی که متعهد به گفت‌وگو هستند، استقبال می‌کنیم».

انتهای پیام/

کد خبر: 1223458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =