اخبار سفر رئیسی به خوزستان / رئیسی: با تفکر شهدا به سمت پیشرفت در حرکتیم

رئیس جمهور در جمع مردم ایذه خوزستان گفت: تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این خطه گواه بر این است که مردم این سرزمین در مقابل زیاده‌طلبی‌ها ایستادگی کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در هشتمین سفر خود به استان خوزستان علاوه بر افتتاح رسمی تعدادی از طرح‌های اقتصادی و عمرانی با مردم برخی شهرهای استان دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی عازم سیستان و بلوچستان شد

وزرای نفت، جهاد، نیرو و صنعت، معدن و تجارت نیز همراه آیت الله رییسی به دزفول سفر کردند.

استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در خوزستان، رئیس شرکت ملی نفت و فرماندار ویژه دزفول از رییس جمهور و هیات همراه در فرودگاه دزفول استقبال کردند.

طبق اعلام استاندار خوزستان، آیت الله رئیسی با حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، ضمن بازدید از اقدامات صورت گرفته در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده در این شرکت را بهره برداری می‌کند.

بازدید از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان، دیدار با مردم ایذه و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به این منطقه به ویژه در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی، کارخانه اکسید منیزیم، کارخانه تولید ورق گرم فولادی و احداث گلخانه ها و همچنین بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز از برنامه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان است.

افتتاح طرح‌های پتروشیمی، بیمارستان بندر امام خمینی، افتتاح متمرکز چند طرح وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب در منطقه دارخوین و برخی طرح‌های دیگر با حضور وزرا یا به صورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رییسی به خوزستان است.

رییس جمهور همچنین قرار است با سفر به مناطق عملیاتی در میان کاروان‌های راهیان نور حاضر شود؛ آیت الله رییس پیش از این در هفتم اردیبهشت امسال برای هفتمین بار در طول دولت سیزدهم به این استان سفر کرده بود.

افتتاح مجموعه صنعتی پاک چوب

آیت الله رئیسی در نخستین برنامه سفر خود به خوزستان بعد از ورود از طریق فرودگاه دزفول در محل مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش حضور یافت و در گفت و گو با مدیریت این مجموعه مسائل و مشکلات آنها را جویا شد.

براساس این گزارش، در این بازدید که وزیر جهاد کشاورزی،‌ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران حضور داشتند، ‌رئیس جمهور با کارکنان و کارگران این مجموعه دیدار کرد.

رئیس جمهور در ادامه مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان را با سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد ‌به بهره‌برداری رساند؛ این مجموعه به صورت مستقیم و پایدار برای ۷۰۰ نفر در استان خوزستان اشتغال ایجاد می‌کند.

مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی را برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات کم کند.

بخش خصوصی را تقویت و حمایت خواهیم کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح کارخانه پاک چوب اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران افتتاح‌ مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان قدردانی می‌کنیم؛ معتقدم کار باید در بخش خصوصی دنبال شود و ‌در دولت حتما بخش خصوصی را تقویت و حمایت خواهیم کرد.

رئیس جمهور با برشمردن اهمیت افتتاح این کارخانه افزود: در این مجموعه هزار نفر مستفیم و ۸ هزار نفر غیرمستقیم شاغل شده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است؛ لذا باید تعداد نیروی نیروی انسانی‌ به ۱۰ هزار نفر برسد.‌

وی تصریح کرد: از مدیران مجموعه می‌خواهم با افزایش خط تولید و تکمیل زنجیره تولید، بر تولید محصول در مقیاس جهانی اقدام کنند تا قابل رقابت جهانی باشد.‌

رئیس جمهور تاکید کرد: ان‌شاالله با توکل به خداوند متعال، حمایت دولت و همت صنعتگران به نقطه‌ای برسیم که در منطقه خوزستان بیکار نداشته باشیم و کیفیت تولید این منطقه زبانزد و قابل رقابت با کشورهای منطقه باشد.

رئیسی: انتقال آب از سد کارون۳، به دشت های ایذه برای آب شرب و کشاورزی ضروری است 

رئیس جمهور در جمع مردم ایذه خوزستان گفت: مسئله آب موضوع مهم منطقه است، قبل از سفر به شهرستان از مسئولین وضعیت آب را پیگیری کردم، و باید سریعا به این موضوع رسیدگی شود.

انتقال آب از سد کارون ۳، به دشت های ایذه برای آب شرب و آب کشاورزی ضرورت قطعی است و مردم بدانند این انتقال آب تسریع خواهد شد.

مردم بختیاری همواره در مقابل زیاده‌طلبی‌ها ایستادگی کرده‌اند

رئیس جمهور در جمع مردم ایذه خوزستان گفت: تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این خطه گواه بر این است که مردم این سرزمین در مقابل زیاده‌طلبی‌ها ایستادگی کردند.

ایل بختیاری نشان دادند که مردمی علاقه‌مند به دین، ارزش‌ها و استقلال این کشور هستند.

غیرت در این مردم موج می‌زند، حضور لرها و بختیاری‌ها در دفاع مقدس، حضور بسیار روشنی بود. ۳۳۰ شهید عالیقدر این سرزمین، جانبازان و سرداران سرافراز این خطه گواه بر این است که مردم عزیز بختیاری چگونه مقاومت و ایستادگی کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و مشاهده تجمع کارگران در ورودی شرکت پاک چوب، علاوه بر دیدار خود با تعدادی از نمایندگان این شرکت، معاون اجرایی و رئیس دفتر خود را برای بررسی مطالبه کارگران به میان آنها فرستاد.

اگر چه برنامه‌های فشرده رئیس جمهور در سفر یک روزه به خوزستان مانع از حضور وی در جمع کارگران هفت تپه شد ولی دستور رئیس جمهور برای حضور معاون اجرایی خود در جمع این کارگران موجی از امید و دلگرمی را میان آنها زنده کرد.

یک هزار نفر از کارگران شرکت هفت تپه با حضور در ورودی شرکت پاک چوب شوش محل حضور رئیس جمهور ضمن تجلیل از توجه ویژه رئیسی برای گره گشایی از شرکت هفت تپه، مطالبات خود را با فرستاده ویژه رئیس جمهور مطرح کردند.

«محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی با حضور در جمع کارگران هفت تپه نسبت به پیگیری مطالبه این کارگران برای واگذاری قطعی شرکت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر قول مساعد داد.

حضور در جمع کارگران هفت تپه

حجت الاسلام رئیسی هفتم اردیبهشت ماه امسال در جریان سفر استانی به خوزستان با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رئیس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کرده بودند لبیک گفته بود.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکل‌های این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی تا کنون به دلیل تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت، همچنان مشکلاتی برای توسعه بیشتر پیش رو دارد.

به همین دلیلی انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان به مطالبه امروز کارگران این شرکت تبدیل شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد. این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

رییس جمهور: مردم ایران پیروز جنگ اراده‌ها هستند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح پروژه های اقتصادی و عمرانی استان خوزستان در محل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه حضور در این مراسم و در مشهد شهدای ایران اسلامی افتخار آمیز است اظهارکرد: خوزستان جایگاه رشادت، شجاعت و ایثار از خود گذشتگی است.

وی با بیان اینکه خوزستان با اخلاص و ایستادگی برای ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس حماسه و افتخار آفرید بیان کرد: بهره برداری از طرح های مهم اقتصادی در خوزستان به برکت دستان پرتوان مهندسان، کارشناسان و کارگران رقم خورد.

آیت الله رئیسی تلاش شبان هروزی کارگران و مهندسان در گرمای طاقت فرسای خوزستان را مورد تجلیل قرار داد وگفت: رشد تولید و اشتغال به همت جوانان، نخبگان و کارشناسان کشور برخلاف اراده دشمن در حال تحقق است.

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه در جنگ اراده ها این مهندسان، کارشناسان و مردم ایران اسلامی هستند که پیروز میدان خواهند بود گفت: اراده کارکنان و کارشناسان در مجموعه نفت و گاز، فولادی، صنعتی و دیگر اقشار مردم بر اراده دشمنان فائق آمده است.

وی با اشاره به آغاز بهره برداری از طرح آهن اسفنجی زمزم سه با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال گفت: این اقدام به معنای این است که ایران اسلامی در مقاوم اول منطقه و مقام دوم جهان به تولید این محصول مهم دست یافت.

آیت الله رئیسی افزود: بهره برداری از طرح فولادی زمزم ۳ بدون حضور مشاوران خارجی و به همت داخلی و خودباوری جوانان افتخاری مضاعف دارد.

وی ادامه داد: به کارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ۵۰ شرکت داخلی برای احداث طرح فولاد زمزم سه از جمله اقدام های بزرگ و مهمی است که در این طرح به ثمر رسیده است.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت تولید فولاد در خوزستان افزود: باید با توسعه صنایع در استان کاری کرد تا مشکل بیکاری خوزستان برای همیشه برطرف شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه متخصصان ایرانی اراده کرده اند تا رشد تولید در کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد اشتغال، رشد تولید و ... در کشور اتفاق بیفتد اما در جنگ اراده ها پیروز شده ایم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح ‌بزرگ‌ترین کارخانه آهن اسفنجی ایران در خوزستان و بهره‌برداری میادین نفتی" سپهر و جفیر" اظهار داشت: امروز برای من روزی بسیار خوبی بود؛ حضور مشهد شهدای ایران اسلامی برایم بسیار ارزشمند بود. اینجا حماسه و افتخار آفرید.

وی با بیان اینکه امروز در خوزستان شاهد افتتاح پروژه های صنعتی و نفتی به دست با کفایت متخصصان ایرانی هستیم، افزود: جا دارد از تک تک عوامل این پروژه ها که در شب ها و روزهای گرم خوزستان تلاش کردند چنین پروژه هایی را افتتاح کردند نهایت قدردانی را دارم.

 رئیس جمهور با بیان اینکه معنای تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال آن است که اراده قوی صورت گرفته که اشتغال افزایش یابد، گفت: در مجموعه فولادی خوزستان، اراده  کردید که اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد. ایجاد اشتغال، در جهت اجرای منویات رهبر انقلاب و علی‌رغم تبلیغات دشمن در حال انجام است

رئیسی با بیان اینکه متخصصان ایرانی اراده کرده‌اند تا رشد تولید در کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد اشتغال، رشد تولید و ... در کشور اتفاق بیفتد اما در جنگ اراده‌ها پیروز شده‌ایم و اراده مهندسان ایرانی بر دشمن پیروز شد و در عرصه فولادی و نفتی شاهد افتخارآفرینی متخصصان کشورمان هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه ها در جهت اقتصاد مقاومتی است که خلاف میل دشمن است ولی شما اراده کردید که این کار انجام شود، گفت: این توانستن نشان آن است که شما می توانید گام هایی بلندتر بردارید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد رشد تولید در کشور هستیم، ادامه داد: زمزم ۳ بدون کوچکترین دخالت خارجی ها انجام شده که بسیار به این موضوع افتخار میکنیم؛ متخصصان ایرانی "ما توانستیم" را به منصه ظهور گذاشتند.در مسیر نوشته بودید که «ما توانستیم»؛ شهدا به ما آموختند که ما می‌توانیم اما شما اعلام کردید که «ما توانستیم»؛ برای این توانستن به شما تبریک می‌گویم و از شما تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به بکارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و حدود ۵۰ شرکت داخلی در راه اندازی پروژه فولاد زمزم ۳ گفت:آنچه امروز در مجموعه فولاد رقم خورده کاری دانش بنیان است. به‌کارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و ۵۰ شرکت داخلی کاری ارزشمند است تا این مجموعه کارآمد شود؛ ایرانی‌ها می توانند گام های بلندتری بردارند و از شرکت فولاد می‌خواهم حتما تولید را در این شرکت افزایش دهند و باید تلاش شود تا در خوزستان بیکاری نداشته باشیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره‌برداری میادین نفتی" سپهر و جفیر" اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری بانک ها در حوزه نفت و معادن بهترین سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید نفت و گاز برای کشور خبر خوبی است اما باید تلاش شود تا نفت و گاز در مسیری قرار گیرد تا بتواند ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند، گفت: باید کاری کنیم که زنجیره تولید در تمام حوزه ها انجام شد.

رئیسی تلاش برای جمع‌آوری گازهای مشعل را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: توانسته‌ایم از هدررفت این ثروت ملی جلوگیری کنیم و دیگر سوخته نمی شود و در شبکه خانگی استفاده می‌شود.‌مجمع سران الجزایر از ایران بخاطر گازهای مشعل تشکر کرد.

وی از وزرای نفت، صنعت و شرکت های نفتی و صنعتی خواست در کنار توجه به وظایف خود، حتما توجه ویژه ای به امور مردم داشته باشند و نباید در کشور به ویژه در خوزستان بیکار داشته باشیم.

رئیسی مسئولیت های اجتماعی وزارتخانه های نفت و صنعت را یادآور شد و گفت: جوان خوزستانی باید احساس کند که از کارخانه فولاد منفعت می برد لذا هر آنچه در این حوزه ها انجام شده را برای مردم گزارش دهید و به درستی برای مردم تبیین کنید.

وی اضافه کرد: رهبری توقع شان و دستورشان به بند طلبه این است که از دانایی و توانایی های کشور برای رشد اقتصادی کشور استفاده شود.باید دانش و دانایی به توانایی ضمیمه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز (۱۸ اسفند) در آیین بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق خوزستان در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده که خدادادی است و مدیران باید از آن ها به درستی استفاده کنند. آب، برق، گاز نفت و منابع را داریم و  بحث مدیریت این منابع و مدیریت استفاده از آن را داریم. سخن این است که چه کنیم تا از این ظرفیت‌ها به نحو درست استفاده شود.

 وی افزود: افزایش بهره‌وری در هر سازمان و مجموعه‌ای بسیار اهمیت دارد .به مدیران توصیه می‌کنم ببینید آیا آنچه انجام می‌شود متناسب است و وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنید و فاصله را کم کنید.

رئیسی گفت: ۲۶ طرح در ۱۲ نقطه انجام شده و از همه پیمانکاران و کارشناسان تشکر می‌کنم و این بهره‌برداری به نام امام عصر (عج) بوده و به مردم تبریک می‌گوییم و امیدواریم مردم از اینها بهره‌مند شوند چون هدف ما رفاه مردم است.

وی افزود: امیدواریم این ۱۲ نقطه و ۲۶ طرح بتواند گشایشی برای مردم خوزستان باشد.

رئیس‌جمهور گفت: آغاز کار دولت همراه با مشکلات در جای جای کشور بود اما برای مردم خوزستان مشکلات ملموس بود چون مشکل فاضلاب شهری و تنش‌های آبی و... مطرح بود. همت مدیران با کفایت باعث شد امروز خوزستان به کارگاه عظیم و پرتلاشی تبدیل شود که هر روز گزارشی از یک افتتاح و بهره‌برداری داریم.

رئیسی: با تفکر شهدا به سمت پیشرفت در حرکتیم


 آیت‌الله رئیسی امشب در پایان برنامه‌های سفر استانی به خوزستان، ‌در معراج شهدای اهواز حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

رئیس جمهور همچنین در معراج شهدای اهواز پیکر پاک و مطهر ۳۷ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس را زیارت کرد.

 رئیسی در معراج شهدای اهواز با کاروان‌های راهیان نور و زائران شهدا دیداری چهره به چهره داشت.

رئیس جمهور همچنین در جمع راهیان نور با اشاره به حماسه‌سازی های دوران دفاع مقدس گفت‌: «خودباوری و ما می توانیم» درس بزرگ شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن به ملت ایران است و امروز در سایه همین تفکر، اراده مردم و جوانان ایران اسلامی، کشور به سمت پیشرفت، نوآوری در حرکت است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1223573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =