پیش‌بینی قیمت دلار دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

قیمت دلار روز یکشنبه به کریدور ۵۰ هزار تومانی سقوط کرد. معامله‌گران معتقدند این برگشت قیمت، فشار سیاست‌گذار بوده، تا دلار در کف قیمت، سال ۱۴۰۲ را به پایان برساند. فعالان بازار طلا معتقدند سقوط 1200 تومانی دلار کسی را متضرر نخواهد کرد زیرا با مفروضات اقتصادی، محدوده فعلی برای دلار ماندگار نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت دلار در آخرین معامله روز یکشنبه با ۱۲۰۰ تومان کاهش نسبت به اولین روز هفته بسته شد. افت قیمت، اسکناس آمریکایی را به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگرداند و این بیشترین مقدار کاهش قیمت دلار طی هفته‌های اخیر است. در دومین روز هفته، دلار در سقف کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید:

آغاز سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و دلار

گفتنی است روز یکشنبه قیمت درهم کاهش قابل توجهی داشت و همین موضوع بر رفتار دلار اثر نزولی گذاشت. بازیگران بازار ارز اثر نوسانات قیمت این اسکناس و افزایش عرضه آن را در روند نزولی دلار بالا می‌دانند.

بازارساز از دلار نوسان‌گیری کرد؟

برخی معامله‌گران در روزهای گذشته به برگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی با توجه به سیاست‌ فریز ارزی بانک مرکزی اشاره کرده بودند. به اعتقاد آنها تمام تلاش سیاست‌گذار فشرده نگه داشتن فنر قیمت دلار است و این هدف تا پایان سال تداوم دارد.

فعالان بازار ارز با وجود ریزش قیمت دلار، خریداران عجول روزهای اخیر را متضرر نمی‌دانند. آنها می‌گویند روند قیمت دلار چه بازارساز بخواهد و چه نه، صعودی است و خریداران متضرر امروز برنده‌های روزهای آینده هستند.

بسیاری از معامله‌گران صعود تقاضا در روزهای اخیر را بهانه خوبی برای سیاست‌گذار، جهت ایجاد جو هیجانی در بازار و شکل‌گیری روند صعودی انواع ارز و نوسانگیری عنوان می‌کنند. آنها رفتار بازار ارز را در هفته‌های اخیر مشابه الگوی جهش قیمت دلار در سال‌های گذشته می‌دانند و معتقدند بخشی از کسری بودجه و تسویه حساب‌ها با این شیوه جبران شده است.

تتر کانال ۶۰ هزار تومانی را از دست داد

روز یکشنبه ۲۰ اسفند قیمت ارزهای مهم در بازار با روند کاهشی بازگشایی شد. درهم در دومین روز هفته با قیمت ۱۶ هزار و ۷۰ تومان بسته شد و افت ۳۰۰ تومانی داشت. علاوه بر آن، قیمت تتر با کاهش ۸۰۰ تومانی کانال ۶۰ هزار تومانی را از دست داد و روی رقم ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس کاهش هزار و ۱۹۰ تومانی داشت و با رقم ۷۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. یورو با افت هزار تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و به قیمت ۶۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =