برای احقاق حقوق پرستاران تلاش می‌کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تمام همت خود را برای احقاق حقوق پرستاران به کار گرفته‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید صدوقی یزد، سیدمهدی هاشمی باجگانی در نشستی با مسئولان و نمایندگان پرستاران استان یزد، ضمن همدلی با این قشر و قدردانی از تلاش‌های این صنف در دوران کرونا و پس از آن گفت: مدیران دانشگاه از هیچ تلاشی در زمینه احقاق حقوق پرستاران دریغ نکرده‌اند و تمام همت خود را در سطح کشور و وزارت بهداشت بر پیگیری مطالبات این قشر قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: به‌طور ویژه با وزیر و معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران و حل مطالبات آن‌ها گفتگو و مکاتبه کرده‌ایم و تا پایان سال‌جاری نتیجه آن اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: مطالبات صنف پرستاری، یک مسئله کشوری بوده و حل آن نیاز به تغییر در قوانین و تلاش وزارت بهداشت و همکاری نمایندگان مجلس دارد.

یادآور می‌شود، در این نشست نمایندگان پرستاران استان یزد مطالبات خود پیرامون اجرای قانون بهره‌وری، حق اعزام، کار در بخش‌های ویژه، دریافت کمک‌هزینه معیشتی و ... را مطرح کردند.

در پایان نشست، مقرر شد پیرو آخرین مکاتبه دانشگاه با وزارت بهداشت در این خصوص (که در تاریخ 15 اسفند انجام شده)، چنانچه وزارت بهداشت نظر مساعدی در مورد اجرای قانون ارتقای بهره‌وری داشته باشد، دانشگاه از اختیارات خود برای پرداخت بخشی از مطالبات به پرستاران استفاده کند و همچنین در خصوص مکاتبه مجدد برای نحوه همیاری و همکاری استاندار در خصوص کمک به تامین منابع مالی مورد نیاز اقدام شود.

انتهای خبر/

کد خبر: 1223985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =