با حرمت‌شکنی در ماه رمضان برخورد جدی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد جدی با روزه خواری در ملاء عام و حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان خبر داد.

گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: باتوجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، ضروری است دستگاه های اجرایی مربوطه با برنامه ریزی های مناسب و اتخاذ تدابیر لازم زمینه رفاه حال عموم مردم و تامین امنیت جانی، مالی و روانی آنها را فراهم کنند تا امکان بهره مندی هرچه تمام تر مردم از ماه خدا میسر شود.

وی با هشدار نسبت به کسانی که در ماه رمضان اقدام به روزه‌خواری در ملاء عام و حرمت‌شکنی این ماه مبارک می‌کنند، گفت: روزه از واجبات دین است، در این راستا روزه‌خواری نیز حرام بوده و در جامعه اسلامی جرم محسوب می‌شود.

دادستان کرمانشاه اظهار داشت: قانون مجازات اسلامی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی اقدام به روزه خواری و تظاهر به عمل حرام می کنند، مجازاتی در نظر گرفته است.

وی گفت: بنابراین، ضابطین دستگاه قضایی در ایام ماه مبارک رمضان با حضور فعال در معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری، پارک ها و تفرجگاه‌ها و... نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندان در خصوص روزه خواری اقدام کنند.

کریمی افزود: کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، با رعایت ضوابط قانونی و شرعی و انجام مستندسازی‌های لازم به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی ماموران و یگان های انتظامی باید امنیت پارک‌ها و تفرجگاه های شهر مانند پارک‌های شرقی و غربی را برای حضور خانواده‌ها در زمان افطار و پس از آن تقویت کنند تا شهروندان روزه‌دار بتوانند با خیال آسوده و احساس امنیت کامل، فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =