دستورالعمل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلال درخشه معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید:

رها شدگی ۴۰ ساله ادبیات فارسی/ شواری عالی انقلاب فرهنگی فرصت رسیدگی به زبان فارسی را ندارد

این دستورالعمل با توجه به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام به بسط و گسترش زبان فارسی در تمام شئون و در راستای تحقق چشم اندازو اهداف کلان دانشگاه منطبق بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می شود.

در این دستورالعمل تأکید شده: امید است متناسب با ظرفیت کم نظیر زبان فارسی، هم راستا با اهداف علمی کشور و بر الگوگیری از سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با عزم جهادی، آموزش زبان فارسی به علاقه مندان و دانشجویان بین الملل دانشگاه مورد حمایت جدی قرار گیرد.

دستیابی به اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی منطبق بر سند تحول و تعالی دانشگاه، ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مرجعیت علمی زبان فارسی، بسط و گسترش زبان فارسی و ارتقاء جایگاه و نقش زبان فارسی به عنوان زبان علم در دنیا، استانداردسازی، نظارت و ارزیابی آموزش زبان فارسی و امور فرهنگی و فوق برنامه دانشجویان، زبان آموزان و خانواده ایشان، ارتقاء سطح دانش و مهارت زبان فارسی غیرفارسی زبانان به ویژه دانشجویان بین الملل دانشگاه در کنار آشنایی ایشان با تمدن، فرهنگ و رسوم ایرانی-اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی ایران، ایجاد محیطی با نشاط، انگیزه بخش و تاثیر گذار برای آموزش زبان فارسی به زبان آموزان در بدو ورود به دانشگاه و همچنین در طی دورههای آموزش زبان فارسی از جمله اهداف این دستورالعمل است.

دستورالعمل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی که به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، شامل موارد از جمله وظایف، ساختار فعالیتی و جامعه هدف مرکز آموزش زبان فارسی، دوره‌ها و محتوای آموزشی، آزمونها، زبان علمی دوم، ساختارهای همیار علمی-آموزشی، اجرائی و پشتیبانی و امور فرهنگی و فوق برنامه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =