شرط برنده شدن پرسپولیس در دربی ۱۰۳

مرتضی کرمانی‌مقدم پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید درصورت بازگشت گولسیانی سرخپوشان برنده دربی خواهند بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پرسپولیس پس از اینکه اوسمار ویرا در نیم‌فصل دوم جانشین یحیی گل‌محمدی شد و به‌ویژه بعد از چند خرید در نقل‌وانتقالات زمستانی، روند امیدوارکننده‌ای در لیگ برتر داشته تا جایی که سرخ‌پوشان پایتخت در پایان هفته نوزدهم به یک‌قدمی استقلال صدرنشین رسیده‌اند و قبل از دربی با اختلاف ۳امتیازی نسبت به رقیب سنتی خود، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ترکیب احتمالی استقلال در دیدار پرسپولیس

در آستانه این دربی حساس، مرتضی کرمانی‌مقدم پیشکسوت پرسپولیس درباره وضعیت سرخ‌ها برای مصاف حساس با استقلال گفت‌وگو کرده است.

پرسپولیس با اوسمار چه تغییری نسبت به پرسپولیس یحیی گل‌محمدی داشته؟

تقریبا سیستم و کارایی تیم اوسمار با تیم یحیی یکی است و هیچ فرقی نکرده اما خوشبختانه دست این سرمربی نسبت به گل‌محمدی بازتر شده است. نیم‌فصل یارگیری خوبی انجام شد و مسلما اوسمار بهتر نتیجه می‌گیرد. چند بازی اخیر پرسپولیس واقعا خوب بود، حتی با آلومینیوم اراک هم خوب بازی کردیم.

یکی از دغدغه‌های هواداران پرسپولیس و به‌ویژه کادر فنی قبل از دربی عملکرد نگران‌کننده علیرضا بیرانوند است. به‌نظر شما برای گلر شماره‌یک تیم ملی که فصل گذشته یکی از وزنه‌های قهرمانی پرسپولیس بود، چه اتفاقی افتاده؟

زمان‌هایی هست که یک تیم یا یک بازیکن مدتی افت می‌کند. بیرانوند در جام ملت‌های آسیا هم کمی ضعیف کار کرد اما پرسپولیس همین یک دروازه‌بان را دارد و به همین دلیل فقط باید از لحاظ روانی این دروازه‌بان را به شرایط آرمانی برگردانیم چون به او احتیاج داریم. نباید روزهایی را که بیرانوند به پرسپولیس کمک می‌کرد، فراموش کنیم.

شرایط خط دفاعی پرسپولیس در مقابل استقلال باعث نگرانی هواداران این تیم شده است. با توجه به غیبت چند بازیکن اصلی در پست دفاع میانی به‌نظر شما اوسمار چه تدبیری خواهد داشت؟

باید در نقل‌وانتقالات یک مدافع جذب می‌شد، به هر حال مصدومیت و گرفتن کارت در فوتبال طبیعی است و کادر فنی باید این مسائل را پیش‌بینی می‌کرد. نمی‌دانم آسیب‌دیدگی گولسیانی چقدر است اما امیدوارم برگردد وگرنه برای دربی مشکل خواهیم داشت چون واقعا جایگزین نداریم.

عبدالکریم حسن، اورونوف و خدابنده‌لو، ۳خرید پرسپولیس را در این چند بازی چطور دیدید؟

خریدهای خیلی خوبی هستند و هر ۳بازیکن عالی کار کردند. من فکر ‌می‌کنم شانس یحیی بود که هرچه بازیکن خارجی جذب می‌شد به‌دردنخور بودند اما الان بازیکنان باکیفیتی جذب شدند.

پرسپولیس تماشاگرپسند بازی می‌کند و هافبک‌های تیم موقعیت‌های زیادی روی دروازه خلق می‌کنند؛ اتفاقی که در نیم‌فصل اول کمتر از این تیم می‌دیدیم البته که بازیکنانی مثل میلاد سرلک، مهدی ترابی و سعید صادقی هم افت داشتند. سرلک که از تیم جدا شد و ترابی هم کم‌کم به آمادگی خود بازگشته اما صادقی آنطور که باید و شاید انتظارات را برآورده نکرد. نظر شما چیست؟

صد درصد همین است اما باید توجه داشت که بازیکنان داخلی که پیراهن پرسپولیس و استقلال را می‌پوشند یا در این تیم‌ها اوج می‌گیرند و یا افت می‌کنند و اصلا نمی‌توانند بازی کنند، غیراز این نیست و حد وسطی ندارد. صادقی و چند بازیکن دیگر در نیم‌فصل اول انتظارات را برآورده نکردند و حالا بازیکنی نظیر اورونوف جذب شده و جواب داده و مربی هم از بازیکنی استفاده می‌کند که سرحال‌تر و بهتر است. یکی دیگر از ایرادها در این خصوص، رقیب نداشتن این بازیکنان روی نیمکت بود و سعید صادقی خودش بود و خودش اما حالا رقیب دارد و مطمئن باشید تلاشش را بیشتر می‌کند.

پیش‌بینی شما از نتیجه دربی چیست؟

دربی با سایر بازی‌ها فرق دارد و تلاش تیم‌ها این است که اول نبازند. علی پروین به ما می‌گفت اگر دربی را نبازید، یک سال سرتان بالاست. با توجه به سبک بازی استقلالی‌ها وقتی گل می‌زنند، به خوبی دفاع می‌کنند که البته نمی‌توان گفت تیم دفاعی هستند و این سبک بازی آنها هم یک هنر بوده، دربی برگشت سخت خواهد بود. در طرف دیگر پرسپولیس با توجه به این آمادگی و شکل هجومی‌ که دارد خطرناک‌تر از استقلال است اما فکر می‌کنم اگر گولسیانی برگردد پرسپولیس برنده دربی خواهد بود.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1224363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =