ضرغامی: وزارت گردشگری از ۲ برابر شدن ارز مسافرتی اطلاعی نداشت

وزیر میراث فرهنگی گفت: ما از دو برابر شدن ارز مسافرتی اطلاعی نداشتیم؛ البته سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کرد که برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی که معمولا این مشکل به علت خرید ارز از بازار آزاد پیش می‌آید، تمهیداتی را در نظر بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت درباره تمهیدات صورت گرفته برای سفرهای نوروزی گفت: ستاد سفرهای نوروزی با هماهنگی ۲۷ دستگاه کار خودش را مدتی است اغاز کرده است.ضمن اینکه در جلسه دولت نیز آقای رئیس جمهور و معاون اول تذکر لازم را به دستگاه‌ها دادند و یک هماهنگی خوبی برای رضایتمندی مردم در نوروز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ضرغامی به حکم مجازات شروین حاجی‌پور

وی افزود: امسال با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه‌های دینی و فرهنگی و مذهبی خوبی هم در نظر گرفته شده و ابلاغیه ۱۴ بندی به همه همکارانمان در این رابطه داشتیم.

ضرغامی همچنین درباره واگذاری ۲ کاروانسرای قدیمی به ستاد اجرایی گفت: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی است اشکال قانونی ندارد. خیلی خوب است که دولت اعتبارات لازم را در اختیار وزارت میراث قرار دهد تا این ابنیه تحت نظارت دولت مرمت شوند ولی به دلیل مشکلات مالی این امکان وجود ندارد. البته بسیاری از ابنیه در اختیار بخش خصوصی است.در جاهایی مثل یزد که بافت وسیعی از میراث فرهنگی دارند با برنامه هایی که داریم از تسهیلات بانکی استفاده کنند تا بافت های باستانی حفظ شود.

وزیر میراث فرهنگی همچنین درباره دو برابر شدن ارز مسافرتی گفت: این مصوبه بدون اطلاع وزارت گردشگری انجام گرفته است. البته سیاست های ارزی دولت ایجاب می‌کرد که برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی که معمولا این مشکل به علت خرید ارز از بازار آزاد پیش می‌آید، تمهیداتی را در نظر بگیرد. البته یک اشکالی که بعدا گرفته شد این بود که به هر حال بعضی ها این ارز را بگیرند و سفر هم نروند و در بازار آزاد این ارز را بفروشند که البته خوشبختانه اطلاعیه بانک مرکزی و اعلام اینکه برخورد جدی و تنبیهی با متخلفان صورت می‌گیرد تا حد زیادی این مسئله را کنترل می‌کند.

ضرغامی ادامه داد: ما باید از تمام ظرفیت‌ها برای گردشگری داخلی استفاده کنیم که در این راستا حدود ۳۰ مصوبه مهم در دولت داشتیم که زیرساختهای گردشگری در کشور را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =