بیش از ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر روز پنج‌شنبه در پردیس

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر باقیمانده از گذشته، در شهر جدید پردیس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیۀ جلسۀ هیئت دولت در صبح امروز گفت: تا امروز، نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای هستیم، که رکورد بی‌سابقه‌ای است و نشان می دهد اقدامات دولت برای رشد ترانزیت، به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تولید ثروت برای کشور، به نتیجه رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بذرپاش: سند جامع حمل‌ونقل میان ایران و ازبکستان امضا می‌شود

وی افزود: در کنار توسعه زیرساخت‌ها، توسعه نرم‌افزارهای تردد آسان‌تر کالا و بار در مسیرهای مواصلاتی میان ایران و کشورهای همسایه، رشد شتابانی گرفته و امید است بتوانیم تا انتهای سال ۱۴۰۳ این عدد را بیشتر کنیم، تا نقش جدی در اقتصادی ملی کشور داشته باشد.

بذرپاش ادامه داد: در موضوع احداث راه روستایی، هدف گذاری که برای امسال کرده بودیم، احداث ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی بود که ما از این عدد عبور کرده‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم که با این رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده‌ایم. انشالله برای سال آینده، هدف‌گذاری بالاتری را برای احداث و بهسازی راه روستایی، که یکی از نقاط هدف توسعه عمرانی دولت است، تعیین کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: انشالله فردا، بیش از ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر باقیمانده از گذشته، در شهر جدید پردیس به بهره‌برداری می‌رسد و در راستای اتمام مسکن مهرهای باقی مانده از گذشته، که یکی از تعهدات دولت است و ما بر خود فرض می‌دانیم که آن‌ها را به اتمام برسانیم، فردا در شهر جدید پردیس این مسکن‌ها تقدیم متقاضیانی که سالها منتظر دریافت مساکن مهرشان بودند، خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسیر ادامه دارد و در ابتدای سال نیز هم در خود شهر جدید پردیس و هم در شهرهای دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد و به فضل خدا تا انتهای دولت، مسکن‌های مهر باقی مانده را تعیین تکلیف کنید و متقاضی باقی نماند.

بذرپاش گفت: موضوع دیگرف افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد و افزایش ظرفیت فرودگاه از ۷ میلیون ظرفیت سالانه اسمی، به ۱۰ میلیون ظرفیت سالانه اسمی است. بیش از ۲۰ هزار متر مربع به فضای ترمینال فرودگاه مشهد اضافه می‌شود و در نتیجه آن، ظرفیت اسمی فرودگاه از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: البته، ظرفیت واقعی در حال استفاده، بیش از این مقدار است و بنده، ظرفیت اسمی را خدمت دوستان عرض کردم.

وی گفت: همچنین، در پارک پوزیشن‌هایی که برای استقرار هواپیما هستند، ما شاهد یک رشد ۴۰ درصدی را خواهیم بود و افزایش تعداد ایستگاه‌هایی که برای سوار شدن مسافران در هواپیما در شبکه فرودگاهی استفاده می‌شود، نقش بسیار مهمی در افزایش ظرفیت فرودگاهی خواهد داشت.

بذرپاش در توضیح مسئله افزایش قیمت بلیط‌ها گفت: یکی از تقاضاهای شبکه حمل و نقلی از ما، افزایش قیمت‌ها است؛ چه بلیط هواپیما، چه بلیط قطار چه بلیط اتوبوس. ولی سعی ما بر این بوده که حداکثر مراعات را انجام دهیم. هنوز هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است و هر افزایشی، به سال آینده موکول خواهد شد؛ که این افزایش، طبیعی است. در سال آینده، ما افزایش سنواتی مرسوم شبکه خدماتی کشور را خواهیم داشت؛ وگرنه افزایش قیمت جدیدی در دستور کار ما نیست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از درخواست‌های مکرر شرکت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف حمل و نقل، افزایش قیمت است و ما نیز، هم باید منافع آنها را در نظر بگیریم که به زیان نیفتند، و هم منافع مردم را. ما به عنوان هیات دولت سعی کردیم که این مسئله را در سال ۱۴۰۲ مدیریت کنیم و خدا را شکر انجام شد. در سال ١۴٠٣ نیز، برنامۀ ما بر همین منوال خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =