پیش‌بینی درآمدزایی ۶ میلیارد تومانی سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران/ خدمات تخصصی دندانپزشکی به بیماران اوتیسم ارائه می‌شود

مدیر سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از پیش‌بینی درآمدزایی ۶ میلیاردتومانی برای این سرا در اولین سال فعالیت خود خبر داد.

محمد یوسفی؛ استاد شیمی معدنی و نانو شیمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مدیر سرای نوآوری سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ورود این سرا به عرصه پزشکی فردمحور، اظهار کرد: حوزه پزشکی فرد محور به مسائل خاص بیماران خاص میپردازد به طور مثال در حوزه دندانپزشکی شرکتی که در سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران استقرار پیدا کرده است، دندانپزشکی بیماران اوتیسمی را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران اردیبهشت‌ افتتاح می‌شود/ عقد قرارداد با ۹ شرکت خلاق و دانش‌بنیان

ورود به پزشکی فردمحور از دندانپزشکی بیماران اوتیسم تا طراحی مواد غذایی بیماران سلیاک

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه پزشکی فردمحور در سرای نوآوری سلامت، تغذیه بیماران خاص را دنبال میکنیم و مواد غذایی خاص را طراحی میکنیم و شرکتهای ما تولید اینها را به عهده دارند به طور مثال برای بیماران سلیاک و بیمارانی که نیاز به مواد غذایی فاقد گلوتن دارند شرکت مروارید نو محصولاتی را فراهم کرده است.

یوسفی تصریح کرد: قطعا رسالت سراهای نوآوری همین است که برای حل مسائل خاص ورود پیدا کنند و صرفا به صنعت و درآمدزایی به صورت روتین نگاه نمی‌کنند.

وی گفت: درآمدزایی در پزشکی فرد محور به عنوان یکی از رسالت های سراهای نوآوری؛ درآمدزایی است که اساس آن رفع مشکلات خاص بیماران و نیز حفظ سلامت عمومی کشور است.

ایده‌های نوآورانه در حوزه سلامت حمایت می‌شوند

یوسفی با اشاره به اینکه زمینه فعالیت‌های سرای نوآوری سلامت به حوزه خاصی محدود نمی‌شود، اضافه کرد: شرکتهایی که ایده های نوآورانه داشته باشند و این ایده میتواند در هر حوزه ای و مرتبط با سلامت باشد ما از آنها حمایت و با این شرکتها وارد قرارداد خواهیم شد.

وی افزود: شرکتهایی چون مروارید نو و سیرنگ پارسه دارو وارد تولید محصول شده اند و عمده قراردادهای آنها نیز به صورت رویالتی با دانشگاه است به این ترتیب که یک درصدی را دانشگاه از سود محصول منتفع میشود و درصدی هم شرکت بهره خواهد برد.

مدیر سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: در واقع ما در دانشگاه فضای فیزیکی و همچنین تعامل با متخصصین دانشگاه را برای شرکت‌ها فراهم میکنیم و در مقابل از امکانات این شرکتها استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا یکی از مسائل اساسی که دانشگاه ها این روزها با آن مواجه هستند، بحث بودجه و مشکلات اقتصادی است که سراهای نوآوری در این راستا میتوانند بسیار کمک کننده باشند.

آزمایشگاه های جامع تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شوند

یوسفی، ایجاد بستر مناسب برای تعاملات اجتماعی استادان و دانشجویان با صنایع را یک هدف مهم برشمرد و بیان کرد: در برنامه های آینده سرای نوآوری سلامت، ایجاد آزمایشگاه های جامع دیده شده است تا بتوانیم به دانشجویان و صنایع مختلف خدمات رسانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد فضاهای اشتراکی، کاهش هزینه های تولید، تعامل موثر بین دانشجو استاد و صنایع کشور از مهمترین برنامه های ماست که امیدواریم بتوانیم به این اهداف جامه عمل بپوشانیم.

یوسفی در پایان با اشاره به عقد قرارداد با حدود 10 شرکت خلاق و دانش بنیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این بهره مندی از داروخانه مجهز و پیشرفته، مرکز دندانپزشکی ویژه و آزمایشگاه ژنتیک در حال حاضر در سرای نوآوری سلامت فعال هستند.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه سراهای نوآوری شرکتهای خلاق و ایده های نوآورانه را حمایت میکنند؛ در حوزه درآمدزایی غیرشهریه ای برای دانشگاه میتوانند توانمندی های بسیاری را از خود نشان دهند و البته ما برای تحقق این مهم نیاز به زمان داریم اما پیش بینی میکنیم در سال اول فعالیت سرای نوآوری سلامت بالغ بر ۶ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: دانشجویان ما از طریق طرح پویش با شرکتهایی که در سرا مستقر هستند، مرتبط خواهند شد و به عنوان کارآموز میتوانند در آزمایشگاه های جامع تحقیقاتی ما مشغول به کار شوند ضمن اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری هم امکان استفاده از این امکانات را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =