افزایش نرخ دلار مقطعی و قابل برگشت است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که افزایش نرخ ارز به خاطر ریسک سیاسی است،‌ گفت: تجربه نشان داده این افزایش مقطعی بوده و قابل برگشت است.

حمیدرضا جیهانی،‌ در مورد دلایل افزایش نرخ ارز گفت: پس از حمله ناجوانمردانه شب گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران،‌ بازار ارز و بازار سرمایه با ریسکهای سیاسی همراه شد و افزایش قیمت ارز در این حوادث معمولا مقطعی است و دوام ندارد،‌ بلکه قابل برگشت است.معمولا بازار سرمایه با ریسکهای سیستماتیک و غیر سیستماتیک نوسان پیدا می‌کنند و بازارسرمایه ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

این کارشناس بازار سرمایه گفت: گستاخی شب گذشته رژیم صهیونیستی در سوریه و هدف قرار دادن کنسولگری ایران با هدف درگیر کردن ایران به عنوان بازیگر جدید به جنگی است که از ۵ ماه قبل در غزه دگیر است. این رژیم می‌خواهد خود را از باتلاق غزه رهاکند و جنگ را به خارج مرزهای سرزمین اشغالی بکشاند،‌ ولی ایران تا کنون شرایط را به خوبی مدیریت کرده است.

به گفته وی در زمان شهادت سردار قاسم سلیمانی هم بازارهای ارز و سرمایه یکی دو روز کاهشی بودند،‌ اما بعدا به روال عادی برگشتند،‌ الان هم همان شرایط است و بازار به شرایط عادی برمی‌گردد.

کارشناس بازار سرمایه این را هم گفت: مردم و سرمایه‌گذاران خرد با کمی صبر از ریسکهای سیاسی بازار عبور خواهند کرد و سرمایه خود را به نرخ ارزان از دست ندهند.

جیهانی گفت: نرخ ارز در کانالهای تلگرامی با هیجانات ایجاد شده بالا رفته و سرمایه‌گذاران خرد نباید سرمایه خود را با سیگنال دهی این کانالها از دست بدهند.به گفته این کارشناس،‌ مردم با سرمایه خرد خود اگر بخواهند سرمایه‌گذاری کنند،‌ صندوقهای سرمایه‌گذاری و نیز عرضه‌های اولیه در بورس محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، هرچند دولت قبل در سالهای ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ اعتماد سرمایه‌گذاران خرد به بورس را دچار خدشه کرد، اما بازار از نظر بنیادی ارزشمند است و به ویژه صندوقهای سرمایه‌گذاری محل مناسبی برای تجمیع سرمایه خرد مردم و تزریق به تولید است.

کد خبر: 1225759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =