امروز فلسطین مسئله‌ای جهانی شده است

سخنران راهپیمایی روز قدس در یزد گفت: امروز تمام مردم دنیا حقوق بشر امریکایی و انگلیسی را مشاهده کردند، ملت‌ها بیدار شده‌اند و دیگر فلسطین، مسئله‌ای جهانی شده است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدصالح جوکار امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد در جمع مردم روزه‌دار یزد که در راهپیمایی روز قدس و تشییع پیکر شهدای سپاه الغدیر یزد شرکت کرده بودند، با اشاره به تاریخ اشغال فلسطین توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر قدس از ابتدا تاکنون با اشغال بخش عمده‌ای از سرزمین فلسطین به کشتار بی‌رحمانه‌ای در این سرزمین دست زده و مردم مظلوم فلسطین را به شهادت رسانده است.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد سازمانی بی‌خاصیت است که در سال 1947، فلسطین را به دو بخش تقسیم کرد 55 درصد از خاک فلسطین را در اختیار صهیونیست‌ها گذاشت که با این کوچ اجباری هزاران نفر انسان‌ بی‌گناه از سرزمین‌های اشغالی انجام شد و این خوش خدمتی سازمان ملل به صهیونیست‌ها در تاریخ زبانزد است و در آن سال ده‌ها هزار نفر بی‌رحمانه به قتل رسیدند و یک میلیون نفر در اردوگاه‌ها و کشورهای همسایه فلسطین آواره شدند و اینگونه رژیم صهیونیستی دولت‌سازی و ملت‌سازی کردند و بر سر ملت فلسطین آوار شدند.

نماینده مردم یزد در مجلس و سخنران روز قدس در یزد با بیان اینکه در ابتدای سال 1947 تنها 6 درصد خاک فلسطین در اختیار صهیونیست‌ها قرار داشت، افزود: در سایه بی‌مبالاتی دولت‌های عربی و اسلامی و خباثت‌ها و جنایت‌های آمریکایی‌ها و غرب که دم از حقوق بشر می‌زند امروز 90 درصد سرزمین فلسطین در اختیار صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز شاهد کشتاهاری فجیعانه در غزه هستیم، باید بپرسید امروز مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل کجا هستند و چه می‌کنند؟ از ابتدای تشکیل دولت غاصب اسرائیل تا کنون 225 قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل یا در شورای امنیت به تصویب رسیده و لازم‌الاجرا شده است اما هیچ کدام از آنها را رژیم غاصب و اشغالگر قدس اجرایی نکرده است.

جوکار افزود: امروز می‌بینیم آمریکا تنها یک محموله 14 میلیاردی از تجهیزات نظامی و بمب‌های متعدد را برای آزمایش به رژیم صهیونیستی می‌دهد تا تمام آنها برای مردم غزه در یک پهنه 346 کیلومترمربعی استفاده می‌شود و 6 هزار پرواز انجام می‌شود که در سایه آن 70 هزار تن مهمات بر سر این مردم ریختند اما مردم غزه همچنان ایستادند و مقاومت کردند.

وی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی امام(ره) با نگاه بلندی که داشتند آینده را می‌دانستند و نسبت به خطر رژیم صهیونیستی برای اسلام هشدار دادند و فریاد زدند، این خطر را امام احساس کرده بودند و به دنیا و به آزادی‌خواهان جهان اعلام کردند و به مرور روش و منش مبارزه با صهیونیست تغییر پیدا کرد و اکنون شاهد پدیدار شدن جریان حماس هستیم.

جوکار با اشاره به شکست‌های رژیم صهیونیستی از جمله جنگ 33 روزه و 22 روزه گفت: در شرایط فعلی در سال 1402 همزمان با تشکیل کابینه تندرو و جنجالی، بسیاری از کشتارهای مردم فلسطین انجام شد و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین ادامه یافت و در این شرایط حساس گروه‌های متحد فلسطینی برنامه عملیات طوفان الاقصی را طراحی می‌کنند.

وی ادامه داد: طوفان‌الاقصی در شرایطی طراحی شد که سران کشورهای عرب به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند و دنیا فلسطین را فراموش کرده بود، حامیان رژیم صهیونیستی سالیان سال با دروغ و تبلیغات به به دنبال این بودند که رژیم صهیونیستی در منطقه پایدار کنند و نشان دهند صلح و آرامش در منطقه برقرار است اما عملیان طوفان‌الاقصی راهبردهای دشمنان و آمریکای جهانخوار در منطقه بهم ریخت و در واقع عمق نفوذ این عملیات پدیدار شد و پوشالی بودن منظومه قدرت رژیم صهیونیستی را نشان داد.

جوکار با بیان اینکه در سایه طوفان‌الاقصی دنیا بیدار شد و نشان داد مسئله فلسطین تمام نشده بلکه شروع شده است، افزود: برخی کشورها اکنون روایتی را ارائه می‌دهند تا وانمود کنند که جنگ غزه با طوفان الاقصی شروع شده است و طوفان‌الاقصی را نقطه شروع جنگ بین مردم غزه و رژیم صهیونیستی بدانند تا گذشته رژیم صهیونیستی و همه کشتارها و جنایات این رژیم را به فراموشی بسپارند اما این‌ها راه جایی نمی‌برند همانگونه که در دوران دفاع مقدس نیز با وجود اینکه در مقابل ایران ایستادند راه به جایی نبردند.

وی گفت: امروز تمام مردم دنیا حقوق بشر امریکایی و انگلیسی را مشاهده کردند، ملت‌ها بیدار شده‌اند و در سایه خروش و ملت‌ ایران، ملت‌های دیگر هم به حرکت در آمده‌اند، دیگر مسئله فلسطین مسئله‌ای جهانی شده است و همه افکار عمومی ملت‌ها همراه به ملت مظلوم فلسطین شده‌اند.

نماینده مردم یزد ادامه داد: جبهه مقاومت خودش را پیدا کرده است، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق هر کدام به نحوی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده‌اند، در واقع جهان اسلام خود پیدا کرده است و روزشماری برای پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده است و باید این جرثومه فساد و غده سرطانی از بین برود.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1226064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =