بارش‌ها در تهران کاهش یافت / پیش‌بینی آب و هوای پایتخت در اردیبهشت‌

پیش‌بینی‌های فصلی حکایت از این دارد که طی نیمه دوم فروردین و اردیبهشت متوسط دمای استان ۱ تا ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال خواهد بود و متوسط بارش هم درخوشبینانه ترین حالت نزدیک به وضعیت نرمال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مازیار غلامی، درباره وضعیت بارش باران و دمای استان تهران اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی یعنی از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری به شکل پهنه‌ای درسطح استان ۱۲۰ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به بلند مدت ۳۹ درصد و نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۲۴ استان

وی ادامه داد: تمام شهرستان‌های استان تهران به جز سه شهرستان هم نسبت به بلندمدت و هم نسبت به سال قبل کاهش بارش داشته‌اند. بر این اساس تنها شهرستان‌های فیروزکوه ۴۰ میلیمتر، دماوند۲۰ میلیمتر و شهریار ۱۴ میلیمتر هم نسبت به سال قبل و هم نسبت به میانگین بلندمدت بارش بیشتری دریافت‌ کرده‌اند.

مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت دما در فروردین و اردیبهشت ماه جاری گفت: از نظر تغییرات دما از ابتدای سال زراعی یعنی از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری متوسط دمای تهران ۲ درجه سانتیگراد نسبت به میانگین بلند مدت و ۱.۵ درجه نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های فصلی حکایت از این دارد که طی نیمه دوم فروردین و اردیبهشت متوسط دمای استان ۱ تا ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال خواهد بود و متوسط بارش هم درخوشبینانه ترین حالت نزدیک به وضعیت نرمال پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه استان تهران نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد کاهش بارش دارد بنابراین هم مردم و هم نهادهایی مانند وزارت جهاد کشاورزی باید مدیریت مصارف آب و صرفه جویی را مد نظر قرار دهند زیرا بارش‌ها نتوانسته مساله کم آبی تهران را حل کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1226248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =