رئیس دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد

سید محمد علوی سامانی رئیس دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری شد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز،در نخستین نشست شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در سال جدید که با حضور هیأت رئیسه، روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و مدیران اجرایی در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد؛ با صدور حکمی از سوی ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، سید محمد علوی سامانی به عنوان رئیس دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی و منصوب شد.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست از فعالیت های شایسته مریم نقدی دورباطی در دوره سه ساله مسئولیت دبیرخانه مهدویت قدردانی و برای سرپرست جدید این دبیرخانه آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به اینکه امامت و مهدویت به عنوان یک مفهوم دینی و معنوی، ممکن است در برخی از محافل دانشگاهی به ویژه در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی، دینی، فلسفه و علوم اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: تعداد زیادی از دانشجویان و پژوهشگران به مفاهیم مرتبط با مهدویت، اعتقادات مختلف در این زمینه، تاریخچه و اهمیت آن در ادیان مختلف و نقش مهدی به عنوان نجات‌بخش در جوامع بشری علاقه‌مند هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: در دانشگاه‌ها باید درس‌ها، سمینارها و کارگاه‌هایی در مورد مفاهیم دینی و معنوی ارائه شود که شامل بحث درباره مهدویت نیز باشد. همچنین، دانشجویانی که پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های خود را در حوزه مهدویت انجام دهند و کار تحقیقاتی خود را در این زمینه گسترش دهند؛ از طرف دانشگاه حمایت می شوند.

رحیمی افزود: مطالعه و تحقیق درباره مفاهیم مرتبط با مهدویت و نقش آن در جوامع مختلف، می‌تواند به پژوهشگر کمک کند تا درک بهتری از این مفهوم دینی پیدا کند و ارتباط آن با سایر جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را بررسی کند.

اضافه می شود: از زمان راه اندازی دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تا کنون سه جشنواره ملی با حضور صاحب نظران، پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان به مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شده است.

کد خبر: 1226385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =