روش جدید برای کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان

موسسه خیریه محک در تداوم حرکت در مسیر روندهای جهانی، پیوستن به پروتکل‌های SIOP را از طریق شرکت در برنامه Twinning که با ابتکارجهانی WHO شکل گرفته است، به عنوان هدف استراتژیک 1401-1403 در حوزه بیمارستان انتخاب کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آراسب احمدیان، مدیر عامل محک در این باره گفت: بیمارستان محک از طریق گسترش همکاری با موسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین‌المللی فعال در زمینه سرطان، به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان و روش‌های مؤثر درمان دست می‌یابد. این اقدام یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های محک برای تحقق «تحول درمان» است.

بیشتر بخوانید:

تشخیص سرطان به کمک آب نبات چوبی!

به گفته احمدیان، Twinningیک برنامه جهانی مشارکت بین‌المللی هدفمند در زمینه انکولوژی کودکان است که با هدف بهبود اقدامات تشخیصی و درمانی در سرطان کودکان، بین یک یا چند مؤسسه از کشورهای با درآمد بالا و یک مؤسسه در کشورهای با درآمد متوسط یا پایین شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه Twinning بر مبنای تشکیل گروه‌های کاری شکل می‌گیرد که هدف آنها، رشد منابع دانش‌محور و موفقیت این مشارکت‌های بین‌المللی است گفت: این برنامه از وب سایت POINTE برای ارائه مستمر و شفاف اطلاعات دربارهTIPPهای جاری و همچنین معیارهای موفقیت این برنامه استفاده می‌کند. وب‌سایت‌های POINTE و K4C ابزارهایی هستند تا دانش پزشکان، پرستاران و کادر تخصصی درمان را تقویت کنند.

احمدیان با تأکید بر اینکه TIPP تشکیل توموربردهای منطقه‌ای، یادگیری مبتنی بر وب و سایر وسیله‌های مشابه به عنوان ابزارهای انتقال مستمر دانش برای اعضای کادر درمان محک است یادآور شد: بیمارستان محک برای تحول درمان با مشارکت در این برنامه مسیری در امتداد استانداردهای بین‌المللی در حوزه سرطان را انتخاب می‌کند که ده‌ها بیمارستان مشابه در جهان آن را تجربه کرده‌اند و آماده‌ی به اشتراک گذاری تجربیات خود هستند.

وی گفت: شورای مدیریت بیمارستان با بررسی دو زاویه امکان پذیر بودن استراتژی در محیط و ممکن بودن آن در سازمان، مشارکت در پروتکل‌های تومورهای مغزی را به عنوان اولین فاز پیاده سازی انتخاب کرده است.

وی با اشاره به تمرکز بر رویکرد «تحول درمان» در مرکز تحقیقات بیمارستان محک بیان کرد: داده‌های علمی حاصل از 15 سال درمان صدها کودک مبتلا به سرطان در بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، سرمایه‌ای ارزشمند را برای ورود به این عرصه در اختیار محک قرار می‌دهد. تمرکز محک بر پوشش حمایتی بخش بزرگی از کودکان مبتلا به سرطان و امکان جمع آوری داده‌های درمانی آنها نیز مزیت بزرگی در عرصه پژوهش را برای محک فراهم می‌آورد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه محک با بیان اینکه برای توسعه مرکز تحقیقات اقداماتی انجام شده توضیح داد: «انتقال مرکز تحقیقات به ساختمان سعادت آباد»، «تکمیل هیئت علمی»، «تکمیل شورای پروژه»، «تعریف و تصویب آئین نامه داخلی محک»، «بررسی، پذیرش و تخصیص منابع به پروژه‌های تحقیقاتی» و« انعقاد تفاهم‌نامه مبتنی بر پروژه‌های مشترک با حداقل دو انجمن علمی» از جمله این اقدامات است. علاوه بر این موارد، مرکز تحقیقات ظرفیت اجرایی پیشبرد هدف استراتژیک تحول درمان را فراهم می‌آورد و در این مسیر فرصت‌های مشارکت در پروژه‌های بین المللی را نیز رصد می‌کند و از بین آنها دست به انتخاب می‌زند.

مدیرعامل محک در پایان گفت: بر اساس بیانیه چشم‌انداز محک، عملکرد این موسسه باید معیاری برای ایجاد و ارزیابی سازمان‌های مشابه در سطح ملی و بین‌المللی باشد و حوزه‌های خیریه، بیمارستان و مرکز تحقیقات مؤسسه محک بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی اداره ‌شود؛ حرکت در مسیر این چشم‌انداز محک را در رتبه نخست ارزیابی NGO Benchmarking در سطح جهان قرار داده است و اکنون این موسسه علاوه بر آنکه مقام مشورتی کمیسیون اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد را دارد دارای برترین جایگاه در بین سازمان‌های مردم نهاد در جهان بوده و در هریک از حوزه‌های فعالیت خود نیز برترین عملکرد در انطباق با استاندارد های بین المللی را دارد. امروز خانواده بزرگ محک همچنان امیدوارانه آینده و مسیر توسعه را دنبال می کند امیدواریم با بتوانیم کودکان مبتلا به سرطان را به روزهای خوش سلامتی برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =