اصلاح موادی از لایحه تجارت / قالیباف: سیلی به اسرائیل درس‌آموز بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود و خاک کشورمان محسوب می شود، محکم و درس‌آموز بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

هرگونه خطای راهبردی رژیم اسرائیل و آمریکا با پاسخ مقتدرانه روبرو خواهد شد

محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس پیرامون حمله و اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شرح زیر قرائت کرد: 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
اما من المجرمین منتقمون

اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ آنچنان غرورآفرین عزت بخش و بازدارنده بود که نه تنها شادی ملت انقلابی ایران را به همراه داشت بلکه سبب شادی و عزت جبهه مقاومت  و جهان اسلام، محرومین، مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان گردید.

عملیات پیچیده ترکیبی هوا فضای سپاه در کنار عملیات‌های دقیق جنگ الکترونیک با وجود مشخص بودن زمان و مکان عملیات آنچنان دشمن رو حیرت زده کرد که تمامی طراحی‌های دفاع بازدارنده گنبد آهنین را پوشالی ساخت و اهداف پیش بینی شده با غرش موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار گرفت و طراحی‌های نظامی در جهان را در برابر این طراحی تحقیر کرد و یک پاسخ تنبیهی و دفاع مشروع تاریخی موشکی و پهپادی را در جهان بنام ملت ایران و جبهه مقاومت ثبت کرد.

ضمن حمایت از دلاور مردان ستاد کل نیروهای مسلح وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده مقتدر هوافضای سپاه این موفقیت در سیلی سخت انتقام ملت را به فرماندهی معظم کل قوا مام خامنه‌ای مدظله العالی عزیز و ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم هرگونه خطایی راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته»

اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، با اصلاح مواد ۵۶۱ تا ۸۱۶ این لایحه موافقت کردند.

قالیباف: سیلی به اسرائیل درس‌آموز بود/ هشدار به اسرائیل

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز(یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه) مجلس ضمن درود و رحمت خدا بر قهرمانان شهید تاریخ‌ساز ایران اسلامی، گفت: درود خدا بر ارواح طیبه سید الشهدای انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی و چشم و چراغ ما شهید طهرانی مقدم و یاران شهید ایشان.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات نیمه شب گذشته بیان کرد: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود و خاک کشورمان محسوب می شود، محکم و درس‌آموز بود. پاسخ بازدارنده و پشیمان کننده مدافعان حریم کشور عزیزمان ایران، دل هر ایرانی را که دل در گروی عزت و امنیت کشور پرافتخارمان دارد، شاد کرد.
وی در ادامه اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان را بر اساس منشور سازمان ملل متحد دانست و هشدار داد: در صورتی که از رژیم صهیونیستی یا متحدان آنها غلط دیگری سر بزند، پاسخ طراحی‌شده ایران، شدیدتر خواهد بود.

رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه انتقام از این رژیم غاصب و کودک‌کش، موجی از شادمانی و غرور در دل مسلمانان جهان ایجاد کرده است، اظهار داشت: دولت‌های مسلمان، با پیروی از خواستهٔ ملت‌های خود که همانا تنبیه متجاوزان صهیونیست است در سمت درست تاریخ بایستند و خود را مقابل اراده ملت ‌ها قرار ندهند.

قالیباف افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این اصل تاکید دارد که هر گونه تهدید از مبدا هر کشوری پاسخ مناسب و شدید به منشا تهدیدات را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ایجاد امنیت پایدار، منوط به پشیمان کردن هر متعرض به کشور است، گفت: جمهوری اسلامی ایران که نشان داده است غیرتمندانه نسبت به حفظ خاک و امنیت کشور، برخورد می کند، با اقتدار به وظیفه ملی خود عمل کرد.

قالیباف اضافه کرد: وظیفه خود می دانم به نمایندگی از مردم از حافظان امنیت و عزت ایران تشکر کنم. خدا شما را عزیز کند که ایران ما را عزیز و سربلند کردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: سیلی انتقام ایران به پشتوانه اراده ملت سرافراز ایران اسلامی، محکم و پشیمان‌کننده بود و باردیگر ثابت کرد که ما ملت امام حسینیم.

راستینه: پیام روشن دفاع انقلاب اسلامی از مظلومان به جهان مخابره شد

احمد راستینه  با اشاره به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری ایران در دمشق گفت: در راستای تنبیه متجاوز به حقوق بین‌الملل و در پاسخ به همه شرارت‌های رژیم اسرائیل در ایجاد ناامنی در منطقه و جهان، دلاور مردان ما در اقدامی طراحی شده و پیچیده و در یک عملیاتی تاریخی، رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند و شب هولناکی را برای رژیم اسرائیل شکل دادند.

وی با تاکید بر اینکه این حداقل پاسخ ما بر اساس حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع از سرزمین و منافع ملی کشور ما بود، افزود: قوانین بین‌المللی این اجازه را به ما می‌دهد که بعد از حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها که جزو خاک ما است، پاسخ مشروعی داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دلاور مردان ما در این اقدام چند کار بزرگ کردند؛ اولاً پیام روشنی به شرارت‌های رژیم صهیونیستی دادند و اعلام کردند که اجازه ادامه‌دادن به این شرارت‌ها را نخواهند داد؛ دوم اینکه به سازمان ملل این پیام را دادند که دوران بزن دررو تمام شده و اگر این سازمان در دفاع از حقوق بین‌الملل کوتاهی کند و منافع ملت‌ها را نادیده بگیرد، ایران از حقوق ملت خود دفاع خواهد کرد.

راستینه ادامه داد: دلاور مردان سپاه این پیام روشن را به تمام جریانات دلداده به غرب دادند که جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های انقلابی خود در برابر هر ظلمی می‌ایستد و از مظلوم دفاع خواهد کرد. همچنین طی دیشب و بامداد امروز با توجه به ظلمی که در حق مردم مظلوم فلسطین شده است، پیام روشن دفاع انقلاب اسلامی از مظلومان به جهان مخابره شد.

وی تصریح کرد: اگر اسرائیل بر خلاف قواعد بین‌الملل اقدام به پاسخ نماید، ما تردیدی به خود در پاسخی ویرانگر که پایان عمر نکبت رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد نخواهیم داشت و پیام‌های روشنی را به جامعه جهانی و نظام سلطه به رهبری آمریکا خواهیم داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به آمریکا اجازه نمی‌دهیم که یک‌بار دیگر با پشتیبانی‌های کورکورانه خود جریان جنگ را در منطقه توسعه دهد، گفت: به تمام کشورهای اروپایی و آمریکا که همواره به صورت یک طرفه از جنایات رژیم اسرائیل حمایت کردند این پیام روشن را می‌دهیم که پاسخ ایران مشروع و بر اساس حقوق بین‌الملل بود و اگر اسرائیل اقدام به پاسخ کند، ما هم پاسخی ویرانگر در برابر رژیم اسرائیل خواهیم داشت.

توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر البرز حسینی نماینده خدابنده درباره روند رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: بخش دوم بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ آیین‌نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت حق ندارند که در زمان بررسی این بخش به منابع و مصارف دست زده و حکم جدیدی بنویسند لذا نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در هر سرفصل ثبت کنند بدون آنکه حکم و تبصره جدیدی اضافه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد که بخش دوم لایحه بودجه درباره جداول کلان و پیوست‌ها شامل طرح‌های عمرانی و شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها است.

سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده در مجلس در تذکر خود اظهار کرد: روند رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه چگونه است؟ آیا قرار است سرفصل‌ها و بودجه دستگاه‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد یا این‌که بودجه مربوط به پروژه‌های ریز دستگاه‌ها و مناطق مختلف کشور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؟

اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، با اصلاح مواد ۵۶۱ تا ۸۱۶ این لایحه موافقت کردند.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1227004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =