واکنش غرب به تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران

در پی پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، تعدادی از مقامات کشورهای غربی به این اقدام ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جوزپ بورل» مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس حملات تلافی‌جویانه به رژیم صهیونیستی را به عنوان «تشدید بی‌سابقه تنش‌ها و تهدید جدی برای امنیت منطقه» محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

بازتاب حمله ایران به اسراییل در رسانه‌های خارجی

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از تهران خواسته است تا این حملات را متوقف کند.

او گفت: من حمله آشکار و غیرقابل توجیه ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنم و من از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهم که فوراً این حملات را متوقف کنند.

استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه در صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد ایران با تصمیم گیری در مورد چنین اقدام بی‌سابقه ای گام جدیدی در اقدامات بی ثبات کننده خود برمی‌دارد و خطر تشدید تنش نظامی را می‌پذیرد.

همچنین آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، پاسخ نظامی ایران به این حمله را محکوم کردند و مدعی شدند که این اقدامات تنش‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و گرانت شاپس، وزیر امورخارجه این کشور به پاسخ نظامی شب گذشته ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند و با محکوم کردن این اقدام تلاش کردند ایران را برای تنش‌ها در منطقه خاورمیانه مقصر جلوه دهند.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (یکشنبه) گفت که کشورش با دقت و نگرانی وضعیت را در منطقه دنبال می‌کند و آماده مدیریت هر نوع سناریویی است.

در ادامه واکنش‌ کشورهای غربی به پاسخ نظامی شنبه شب ایران به رژیم صهیونیستی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز این اقدام ایران را محکوم کرد و گفت کانادا از آن چه حق اسرائیل برای دفاع از خود و مردمش توصیف کرد، حمایت می‌کند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خواستار خویشتنداری طرف‌ها شد و گفت: ما با بیشترین نگرانی تحولات و وضعیت خاورمیانه را دنبال می‌کنیم. به هر قیمتی باید از تشدید تنش‌های منطق‌ای اجتناب کرد.

به‌علاوه وزارت امور خارجه اوکراین نیز در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه گفت که کی‌یف به شدت حمله هوایی گسترده ایران را محکوم می‌کند و بر این باور است که این حمله می‌تواند به  تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه منجر شود.

وزارت امورخارجه اوکراین افزود: این حمله همچنین نشان می‌دهد که چرا همه نیروهای جهان آزاد باید برای دفاع از مرزهای جهانی دموکراسی متحد شوند.

علاوه بر این، یوناس گار استور، نخست‌وزیر نروژ نیز  با ادعای این که پاسخ ایران به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی «حمله‌ای غیرقانونی و خطرناک» علیه اراضی اشغالی است، آن را محکوم کرده و گفت که باید از گسترش بیشتر تنش‌ها جلوگیری کرد.

او گفت که نروژ از تمامی طرفین می‌خواهد نهایت خویشتن‌داری را به کار ببندند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =