قیمت جدید برنج و شکر اعلام شد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: توزیع کالاهای اساسی مانند روال سابق انجام می‌شود و در اقلامی چون برنج و شکر مشکلی وجود ندارد و عرضه آنها با قیمت مصوب است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا کنگری، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در روزهای اخیر گفت: با توجه به تعطیلات عید توزیع برخی از کالاهای اساسی به درستی انجام نشد و همین موضوع منجر به افزایش برخی اقلام در بازار شده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز برنج ایرانی و خارجی یکشنبه ۲۶ فروردین۱۴۰۳

وی افزود: در حال حاضر توزیع کالاهای اساسی مانند روال سابق انجام می‌شود و بازار به ثبات رسیده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: در کالاهایی چون برنج و شکر مشکلی وجود ندارد و عرضه آنها با قیمت مصوب است.

وی در ادامه گفت: وزارت جهادکشاورزی هر کیلو شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بنکداران می‌دهد. بنکداران نیز با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌دهند و آنها نیز موظفند با رعایت قیمت مصوب هر کیلو ۲۸ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسانند.

کنگری تصریح کرد: برنج هندی نیز با قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان در اختیار بنکداران قرار می‌گیرد که باید با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی برسد. برنج پاکستانی نیز با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به بنکداران تحویل داده می‌شود که در نهایت با قیمت ۳۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین افزود: نظارت بر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز بر اساس آمار تراکنش آنها است تا مشخص شود دقیقا با چه قیمتی اقلام به فروش می‌رسد. اگر چه بازرسان اتحادیه نیز نظارت‌های لازم را بر بازار دارند تا قیمت‌ها بالا نرود و همچنین با گرانفروشی نیز برخورد خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص حبوبات نیز گفت: قیمت حبوبات در بازار آزاد متفاوت شده است. وزارت جهادکشاورزی به آن ورود کرده و نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =