سال آینده قریب به ۱۰ دانشکده به لیست واحد شهرکرد اضافه می‌شود

پژمان فاضلی گفت: تعداد ۱۰ رشته‌ از ۱۴۰ رشته‌گرایش موجود، از مهر سال تحصیلی جدید، به رشته‌گرایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، اضافه شده که در هر چهار مقطع بوده و به‌طور جزئی‌تر در مقطع دکتری تخصصی، یک رشته‌گرایش، کارشناسی ارشد، ۴ رشته‌گرایش و در کاردانی و کارشناسی، قریب به ۵ رشته‌گرایش، به لیست اضافه شده است.

پژمان فاضلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر قریب به ۱۴۰ رشته گرایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، وجود دارد که به صورت فعال در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشجویان انتخاب می‌شود.
وی افزود: تعداد ۱۰ رشته‌گرایش از ۱۴۰ رشته‌گرایش موجود، از مهر سال تحصیلی جدید، به رشته‌گرایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، اضافه شده که در هر چهار مقطع بوده و به‌طور جزئی‌تر در مقطع دکتری تخصصی یک رشته‌گرایش، کارشناسی ارشد، قریب به ۴ رشته‌گرایش و در کاردانی و کارشناسی، قریب به ۵ رشته‌گرایش، به لیست موجود، اضافه شده است.
فاضلی ادامه داد: بحث توسعه رشته‌ها از جمله عناوین حائز اهمیتی است که همچنان در دستور کار این دانشگاه، بر اساس سیاست‌های شورای گسترش سازمان مرکزی و وزارت علوم قرار دارد؛ و نکته مهم آن است که دانشگاه آزاد اسلامی در حال تبدیل به یک دانشگاه مأموریت‌محور است؛ و دانشکده‌هایی جدید با رویکرد مأموریت حل مسئله و مسئله‌محور قرار است به دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شود.

راه‌اندازی ۶ دانشکده مأموریت‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به اینکه از مهر سال جاری، ۶ دانشکده ماموریت‌محور در حوزه علوم انسانی، علوم مهندسی، کشاورزی و علوم پایه، به لیست دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزوده می‌شود، گفت: این دانشکده‌ها، متناظر با نیازهای فعلی جامعه، رشته‌های جدیدی را با خود به ارمغان می‌آورند، که از جمله این دانشکده‌ها می‌توان به هوش مصنوعی، کوانتوم، فرهنگ و تمدن، جامعه و حکمرانی و همچنین هنر و رسانه، اشاره داشت.
این مقام مسئول تشریح کرد: دانشکده‌های مذکور براساس کادر هیئت علمی هر دانشکده، به انضمام تقاضاهایی که در جامعه برای تحصیل، وجود دارد و همچنین برنامه‌هایی که برای حل مسائل مختلف جامعه موجود است، رشته‌گرایش‌های خود را در مقاطع مختلف، توزیع کرده و پذیرای دانشجویان هستند.
پژمان فاضلی با یادآوری اینکه در حال حاضر، قریب به ۱۰هزار دانشجو، در ۵ دانشکده مصوب، مشغول به تحصیل هستند، گفت: با افزایش ظرفیت دانشکده‌های مأموریت‌محور، افزایش تعداد و تقاضا را از جانب دانشجویان داریم.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد جزء ۵ دانشگاه پیشتاز در پذیرش و جذب دانشجو است / جذب هیئت علمی از بین نخبگان کشوری


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در بین لیست دانشگاه‌های سراسر کشور، همواره بین ۵ دانشگاه برتر، از نظر پذیرش و جذب دانشجو، کیفیت فراغت از تحصیل، برنامه‌ریزی تحصیلی و ارتقاء رتبه هیئت علمی بوده و مسیر رشد و تعالی خود را به خوبی طی می‌کند.
وی هدف کنونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در حوزه آموزش را، کیفیت‌بخشی به نظام آموزش دانست و گفت: در حال حاضر، هدف حوزه معاونت آموزشی این دانشگاه، ارتقاء کیفیت‌ نظام آموزش با سیاست توسعه و افزایش اعضاء هیئت علمی توانمند و نخبه کشوری به انضمام جذب دانشجویان و محققان توانمند جهت ارتقاء سطح علمی دانشگاه است.
فاضلی در پایان با اشاره به اینکه اعلام نیاز دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به جذب هیئت علمی، به‌زودی در سامانه بارگذاری می‌شود، یادآور شد: متقاضیان پس از شرکت در فراخوان، با کسب امتیازات لازم در مصاحبه‌های علمی و صلاحیت عمومی به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پذیرش می‌شوند.

خبرنگار: زهرا آقابابایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1227786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =