حمایت پژوهشی و اشتغال آفرینی برای دانشجویان رشته صنایع غذایی

کارشناس ارشد تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی گفت: فعالیت شرکت فناور «بهین رویش سبز» در زمینه گیاهان دارویی است و متأسفانه در حوزه نهاده های تکثیری مثل بذر و نشا فعالیتی در استان های غربی و همدان صورت نگرفته است.

میلاد ذهبی شرکت کننده رویداد بزرگ صدرا دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان با ابراز امیدواری نسبت به توسعه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت فناور «بهین رویش سبز» اظهار کرد: در گلخانه نشا گیاهان دارویی را تولید می‌کنیم و این نشا گیاهان دارویی به پنج استان غربی اطراف و نیز به استان اصفهان، مشهد و تهران نیز ارسال می‌شود که می‌توان برای گسترش همکاری واحد گلخانه در اختیار دانشگاه قرار داد.

ذهبی در رابطه با فعالیت گلخانه‌ این شرکت تشریح کرد: در گلخانه نشا گل گاوزبان را تولید و برای کشاورزانی که این محصول را تولید می‌کنند ارسال می‌کنیم همچنین محصولات نهایی را نیز از کشاورز در فرآیند تولید خریداری می‌نماییم.

کارشناس ارشد تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی با اشاره به افزایش ظرفیت شرکت در تولید سایر محصولات، توضیح داد: سه ماه است وارد چرخ تولید ادویه شده‌ایم و با فراوری محصولات مانع از خام فروشی می‌شویم.

شرکت کننده رویداد بزرگ صدرا دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برند ادویه جات شرکت فناور بهین رویش سبز ثبت شده است، گفت: در ایران ۳۵ گونه آویشن داریم که این شرکت ۱۱ گونه آن را تولید می‌کند و مردم فقط یک نوع اویشن در بازار را خریداری می‌کنند.

ذهبی با اشاره به دو ثبت اختراع این شرکت در زمینه ادویه گفت: اختراع اول مربوط به یک نگهداره طبیعی و ارگانیک است که در حوزه لبنیات استفاده می‌شود و فایده این اختراع به این صورت است که اگر این آویشن را در شیر، ماست، دوغ بریزیم تا سه روز در فضای باز باشد امکان فاسد شدن وجود ندارد.

وی ادامه داد: اختراع دوم پودر پیاز داغ است که بدون استفاده از روغن تهیه شده و دوسال قابلیت ماندگاری دارد و این قابلیت در مسافرت بسیار مشهود است زیرا پیازداغ با روغن بعداز ۸ ساعت فاسد می‌شود.

میلاد ذهبی با تأکید بر عدم استفاده این شرکت از کود و سم و در نتیجه قابلیت قادرات آن، گفت: محصولات این شرکت استاندارهای صادراتی اروپا را علاوه بر صادرات به حوزه خلیج فارس عراق را دارد.

ذهبی با اشاره به اهمیت استفاده از قابلیت‌ها و استعدادهای دانشجویان در این شرکت، اظهار کرد: شرکت فناور بهین رویش سبز امکانات و شرایط مختلفی برای دانشجویان علاقمند در نظر دارد و اگر دانشجویی در حوزه IT فعالیت کند و توانایی راه اندازی فروشگاه مجازی را داشته باشد می‌توانیم محصولات را به قیمت نمایندگی به آنها عرضه کنیم تا خود دانشجو محصول مورد نظر را بفروشد و کسب درامد کند و یا برای ما فروشگاه راه اندازی کند.

شرکت کننده رویداد بزرگ صدرا دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت از دانشجویان در انجام پایان نامه، گفت: با ارائه طرح تجاری و موضوع به دانشجویانی که در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند و در اختیار قرار دادن کمک مالی و مواد اولیه از نتایج تحقیق آن‌ها در صنعیت استفاده می‌کنیم تا دانشجو بتواند شروع به کار کند.

ذهبی گفت: اگر محصول پلن تجاری داشته باشد دانشجو در شرکت استخدام و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

میلاد ذهبی در رابطه با ثبت اختراع محصولات گفت: دو نوع ثبت اختراع شامل محصولی که تا الان نبوده یا محصولی که فرایند تولیدش متفاوت است می‌توان انجام داد.

ذهبی با نحوه تولید ادویه در این شرکت توضیح داد: در فرایند ادویه و گیاهان دارویی،انواعی از گیاهان هستند که ناشناخته‌اند و کار ما این است که آنها را در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار داده و بعضی از ترکیبات و کاربردش را شناسایی کنیم.

کارشناس ارشد تولید و بهره‌بری از گیاهان دارویی در رابطه با تنوع محصولات این شرکت گفت: در حال حاضر ۲۶ محصول در حوزه ادویه، ۱۸۶ محصول در حوزه گیاهان دارویی را تولید کرده‌ایم و نحوه کار بدین صورت است که ۱۸۶ گیاه را اهلی و بذر و نشا را در اختیار کشاورزان قرار دادیم که همه کشاورزان یک کشت مخصوصی را نداشته و تنوع زیستی داشته باشد.

شرکت کننده رویداد بزرگ صدرا دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حوزه ادویه، ۲۳ ادویه شامل نمک‌های صورتی، نمک‌های آبی، ادویه لبنیات، ادویه فست فود، ادویه سالادهای خام و پخته شده، پودر پیاز داغ، پاپریکا فلفل‌ها که ۸ مدل با توجه به ذائقه افراد است در این شرکت تولید می‌شود.

ذهبی با اشاره به برنامه‌های آینده این شرکت، گفت: در حال حاضر فقط گلخانه داریم و در تلاش برای گرفتن سوله هستیم.

کارشناس ارشد تولید و بهره‌برداری از گیاهان دارویی در رابطه با وضعیت بازارهای داخلی گفت: چهار نمایشگاه و چهار نمایندگی انحصاری در خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و قزوین داریم و در تلاشیم نمایندگی همدان را نیز بگیریم.

وی در پایان با اشاره به افتخارات شرکت صنعت جوانه گیاهی الوند، اظهار کرد: کارآفرین برتر در حوزه کشت گیاهان دارویی،جوان‌ترین کارآفرین در حوزه صنعت گیاهان دارویی، فناور برتر در دانشگاه آزاد با گرفتن گواهینامه، داشتن گواهینامه ارگانیک برای صادرات محصولات ایزو ۱۴۰۰۰ و ۹۰۰۱ و ۱۸۰۰۱ سازگار با محیط زیست از جمله افتخارات ماست و همچنین به عنوان جوان خلاق سال ۱۴۰۱ انتخاب شدم.

خبرنگار: فاطمه امینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =