اصرار مجلس بر مصوبه پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان / همسان سازی حقوق بازنشستگان سریع اجرایی شود

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از افتخارات مجلس یازدهم بوده که امیدواریم با اقدامات سریع از سوی دولت این کار بدون تفسیر رأی اجرایی شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

مجلس یازدهم به تعطیلی «شنبه» رای می‌دهد؟ / اعضای کمیسیون اجتماعی به جز یک نفر طرح تعطیلی شنبه را امضا کردند

موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم جداول) اعاده شده از شورای نگهبان

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به چهار استان

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد نقض اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی

رسیدگی به گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه

مشکلات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در مشهد شناسایی و رفع شود

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: پیشاپیش فرارسیدن سالروز میلاد نورانی امام هشتم شیعیان علی‌ بن موسی الرضا را و همچنین فرارسیدن دهه کرامت را به همه مردم شریف ایران و عموم شیعیان جهان تبریک می‌گویم. ما در کشور ایران هرچه داریم از این امام رئوف داریم. ان شاءالله همانند گذشته برکات و توجهات امام رضا (ع) شامل حال همه مردم ایران و مسلمان جهان شود.

وی در ادامه اظهار کرد: درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیل خراسان رضوی را به خانواده آنها و مردم شریف آن دیار و عموم ملت تسلیت می‌گویم. ضروری است علاوه بر تسریع رسیدگی به حال مجروحان و پیگیری روند درمان آنها نسبت به جبران خسارات وارده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و شهرهای فریمان، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز اقدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ضروری است استانداری، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سایر نهادها امکانات خود را برای رفع نیاز مردم بسیج کنند. حل مشکلات مردم در محله سیدی مشهد و ایمن‌سازی سازه‌ها در این محله و سایر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم. نباید در یک کلانشهر بزرگ کشور چنین مشکلی پیش بیاید. باید اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد مشخص شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود. کمیسیون عمران نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: فرارسیدن روز ملی جمعیت را تبریک می‌گویم قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت یکی از قوانین مترقی و از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر انقلاب از آن به عنوان قانون راهبردی یاد کردند. امیدواریم با توجه ویژه دستگاه‌های مختلف در اجرایی کردن این قانون شاهد دستیابی به اهداف جمعیتی برنامه‌ریزی شده در این قانون باشیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تایید شورای نگهبان رسید. تا پیش از مجلس یازدهم هیچ قانونی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها وجود نداشت و افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها لطمه جدی به مستاجران زده است. مجلس شورای اسلامی این قانون را پس از دهه‌ها به سرانجام رساند و اکنون برای ساماندهی بازار اجاره‌بها قانون داریم. اجرایی کردن کامل این قانون بار سنگینی را از دوش ضعیف‌ترین اقشار جامعه بر خواهد داشت.

قالیباف تاکید کرد: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از کارهای کلیدی بود که در این مجلس برای کمک به تولید به سرانجام رسید تولیدکنندگان نیز باید به ظرفیت‌های قانونی آن آشنا شده و دولت نیز باید از ظرفیت‌های پیش بینی شده در این قانون برای کمک به حوزه تولید بهره‌گیری کند.

مجلس بر مصوبه پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان اصرار کرد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، ایرادات شورای نگهبان در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول را رفع و تصویب کردند.

بخشی از ایرادات شورای نگهبان مربوط به ردیف ها بود که اصلاح شد.

درباره پرداخت فوق العاده خاص کادر درمان نیز مجلس بر مصوبه خود اصرار کرد.

در زمان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفته بود که دولت و کمیسیون تلفیق برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، به دلیل شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای تصویب فوق‌العاده خاص پرستاران و کادر درمان در نظر گرفته شود.

رسایی: «امنا» هنوز درباره گزینه ریاست مجلس دوازدهم تصمیم گیری نکرده است

حمید رسایی منتخب مجلس دوازدهم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«گزینه سلبی ائتلاف اُمنا در خصوص ریاست مجلس به صراحت در ایام انتخابات اعلام شده اما در خصوص گزینه مورد حمایت برای ریاست مجلس،  هنوز هیچ تصمیمی از طرف اُمنا گرفته نشده است. اخبار منتشره محصول اتاق عملیات روانی کسانی است که احساس خطر کرده‌اند.»

پورابراهیمی: مجلس درباره وضعیت بازار سرمایه جلسه فوق‌العاده برگزار کند

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه صحن مجلس در تذکری با اشاره به وضعیت بازار سرمایه از رئیس مجلس خواست که طی هفته جاری برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده‌ در این زمینه در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر  اهمیت موضوع تامین مالی در کشور اظهار کرد: الان بدون رعایت ضوابط و مقررات اوراق با نرخ‌های بسیار بالا از طریق بانک مرکزی و دستگاه‌های دولتی منتشر می‌شود که به شدت در بازار سرمایه کشور اثر منفی گذاشته و مشکل ایجاد کرده است. خواهش می‌کنم این موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: امروز در کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی جلسه داریم و این موضوع را مطرح خواهیم کرد اما نیاز است که حمایت‌های خود را در حوزه سیاست‌های پولی و بازار سرمایه بصورت ویژه اعلام کنیم.

اعظمی: موانع صادرات سیب‌زمینی و پیاز برطرف شود

ذبیح‌الله اعظمی در جلسه علنی امروز یکشنبه صحن مجلس در نطق خود با تاکید بر  اینکه کشاورزان و گندمکاران سربازان خط مقدم امنیت غذایی کشور هستند، گفت: تاکنون و با وجود گذشت ۲ ماه بعد از برداشت گندم در جنوب کشور، هنوز مطالبات آنها پرداخت نشده است. لازم است وزارت جهاد و سازمان برنامه و بودجه نسبت به این موضوع اقدام کنند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری به وزیر نفت گفت: کاهش سوخت ماشین‌آلات کشاورزی از جمله کمباین‌ها در زمان برداشت گندم اقدامی ناشایست است که لازم است اقدام عاجل در این زمینه صورت گیرد.

این نماینده مجلس در تذکری به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از منع صادرات سیب‌زمینی و پیاز تاکید کرد: خواست کمیسیون کشاورزی و مجلس رفع کامل موانع صادرات این محصولات است.

اعظمی همچنین خواستار پیگیری با جدیت بروزرسانی قانون حفظ نباتات کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی و دولت شد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به تکمیل زنجیره تولید صنایع جانبی کشاورزی از جمله درجه بندی، بسته بندی و توسعه بازارهای جدید هدف صادرات بطور موثری و مطلوب اقدام کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان در تذکری به وزیر نیرو اظهار کرد: وزیر نیرو با توجه به چالش کمبود نیروی برق کشور در طول تابستان در برنامه قطع برق چاه‌های کشاورزی تجدید نظر کند.

وحیدی: همسان سازی حقوق بازنشستگان با اقدامات سریع از سوی دولت اجرایی شود

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با اظهار کرد: بیمه تکمیل بازنشستگان کشوری حدود ۵ ماه بلاتکلیف مانده است. همچنین وضعیت پرداختی معلمان بازنشسته بلاتکلیف مانده است؛ در این خصوص از مسئولان مرتبط درخواست داریم به این موضوع توجه داشته باشند.

وی همچنین گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از افتخارات مجلس یازدهم بوده که امیدواریم با اقدامات سریع از سوی دولت این کار بدون تفسیر رأی اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =