تهران-ایسکانیوز: مدیران سازمان صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود از قطعیت ریاست سرافراز بر این سازمان خبر می دهند، اما باید منتظر ماند و دید حکم مقام معظم رهبری برای ریاست رسانه ملی چه کسی را تایید می کند.

یک سالی می شود که خبر تغییر رئیس رسانه ملی به دلیل پایان ماموریت ده ساله اش در راس اخبار قرار گرفته است، خبری که گاهی تایید و گاهی تکذیب می شد.
دراین روزهای پائیزی بالاخره نقل صحبت های رسانه ای رنگی واقعی به خود گرفته و گویا "عزت الله ضرغامی" تاچند روز دیگر باید با ساختمان شیشه ای خداحافظی کند.
در دنیای مدرن امروز که رسانه های ارتباطی قدرتمندترین و جذاب ترین عضو معرفی می شوند، جایگاه رئیس رسانه ملی نسبت به همه دوره ها حساس تر می شود. رئیس رسانه باید فارغ از جهت گیری های سیاسی و با نگاهی جامع الاطراف به تمام حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، و ..نظر کند. بر همین اساس است که وظیفه انتخاب چنین مسئولی برعهده  "مقام معظم رهبری" است.

نگاهی کوتاه به سکانداران ساختمان شیشه ای
اولین رئیس سازمان صداو سیما صادق قطب زاده بود که در جریان کودتا علیه نظام بازداشت و اعدام شد.  این سازمان تا سال 1373 از سوی محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی هدایت شد.
بعد از محمد هاشمی، علی لاریجانی وزیر مستعفی ارشاد دولت آیت الله هاشمی رفسجانی با حکم مقام معظم رهبری رئیس سازمان صدا و سیما شد و تا سال 1383 در این منصب ماند.
بعد از لاریجانی این کسوت به معاونش یعنی سید عزت الله ضرغامی سپرده شد.
حکم اول مسئولیت سید عزت الله ضرغامی در سوم خرداد 83 صادر شدکه پس از 5 سال در 16 آبان 88 باردیگر از سوی رهبر معظم انقلاب تمدید شد.

اما حالا بعد از گذشت یک دهه از ریاست عزت الله ضرغامی بر رسانه ملی کشور گزینه های متعددی در بازار گمانه زنی ها مطرح می شوند.

محمد سرافراز مدیری درون سازمانی
یکی از جدی ترین گزینه هایی که برای ریاست سازمان صدا و سیما مطرح شده است، محمدسر افراز است. این روزها بر اساس گفته های مدیران سازمان در صفحه اینستاگرام، کسی که باید ردای ریاست سازمان را بر تن کند، محمد سرافراز است. او مهمترین گزینه داخلی سازمان صداوسیما است که می تواند جانشین ضرغامی باشد. سرافراز در کارنامه خود معاونت برون مرزی صدا و سیما و ریاست شبکه  پرس تی وی را هم بر عهده داشته است. هرچند ریاست او در کنار گزینه های پیشنهادی دیگر به واقعیت نزدیک نبود اما روز گذشته مدیران سازمان صداو سیما در صفحه اینستاگرام خود قطعیت ریاست سرافراز را تایید کردند،البته تا زمانی که حکم رهبری صادر نشده نمی توان به قطعیت سخن گفت.

 

svhtvhc

 

غلامعلی حداد عادل گزینه ای از مجلس برای ریاست رسانه ملی 
حداد عادل را می توان گزینه همیشگی ریاست سازمان صدا و سیما دانست. نام او از ابتدای انقلاب تا به حال همواره برای تصدی این پست مطرح بوده است و در مقاطع زمانی مختلف با تغییر و تحول در ریاست این سازمان نام حداد عادل بر سر زبان ها افتاده و همان طور که خود در جمع اصحاب رسانه همواره می گوید یکی از گزینه های همیشگی رسانه ها بوده است.

 

حداد

 

مخبر دزفولی نامزدی فرهنگی
محمدرضا مخبر دزفولی نیز از دیگر گزینه هایی بود که شانس بالایی برای  نشستن بر صندلی ریاست ساختمان شیشه ای دارد. او از سال 1384 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همواره تلاش دارد تا چهره ای فرهنگی از خود نشان دهد.

81172037-5709488

 

علی دارابی انتخابی حزبی

علی دارابی یکی دیگر از گزینه های ریاست سازمان است که وی را بیشتر با کتاب جریان شناسی سیاسی ایران می شناسیم. دارابی قائم مقامی رئیس سازمان صدا و سیما را برعهده دارد و بعد از آن به عنوان معاون سیما و به جای میرباقری عهده دار مسئولیت های بزرگ در صدا و سیما شد. خاستگاه فکری و سیاسی علی دارابی جمعیت ایثارگران است.

IMG14393495

 

رحمانی فضلی کاندیدای دولتی
عبدالرضا رحمانی فضلی از همراهان دیروز علی لاریجانی و وزیر این روزهای دکتر حسن روحانی هم به عنوان یکی از گزینه های احتمالی ریاست ساختمان شیشه ای نام برده می شود. او که در زمان ریاست علی لاریجانی از معاونان صداوسیما بود در سال 88 و بالا گرفتن اخبار مبنی بر انتخاب رییس جدید سازمان صداوسیما هم به عنوان یکی از احتمالات مطرح بود.

81286820-5907636

 

سیدمحمد حسینی گزینه ای احمدی نژادی
وزیر سربه زیر دولت احمدی نژاد هم از دیگر گزینه های ریاست ساختمان شیشه ای جام جم است ،گزینه ای که بارها و بارها بعنوان یک انتخاب قطعی بر سر زبانها افتاد تا آنجا که مطرح شد برنامه های او برای تصدی ریاست سازمان و صداوسیما ارایه شده است.

Dr._Hosseini

 

محمدحسین صفار هرندی

محمدحسین صفار هرندی هم از آن گزینه هایی است که مباحث جدی بر سر حضورش در این پست مطرح شده است. او که بیشتر با دوران وزارت فرهنگ و ارشاد دولت نهم مشهور شده است دارای سوابق فرهنگی در حوزه رسانه و روزنامه نگاری هم هست.صفار  در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم در اعتراض به خودداری احمدی‌نژاد از اجرای دستور رهبری جلسه هیئت دولت را به حالت اعتراض ترک کرد. بعد از آن بود که حکم برکناری او از وزارت و حتی معرفی سرپرست صادر شد اما کمی بعد این حکم تکذیب شد. چراکه در صورت خروج صفارهرندی از دولت کابینه از رسمیت می افتاد و احمدی نژاد باید برای گرفتن رای اعتماد برای همه وزرای دولت به مجلس می رفت.

 

صفار

 

 
کد خبر: 125763

وب گردی

وب گردی