تهران-ایسکانیوز: همایش از نهضت حسینی تا دیپلماسی خمینی به مناسبت هفته استکبار ستیزی در سالن شیخ انصاری دانشگاه تهران آغاز شد. در این همایش همچنین برخی از چهره های کشوری و لشکری حضور خواهند داشت و احتمالا افرادی چون آیت الله حائری شیرازی و سردار علی فضلی به سخنرانی خواهند پرداخت.

در همایش از نهضت حسینی تا دیپلماسی خمینی که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد حسینی وزیر ارشاد اسلامی سابق در سخنانی پیرامون خط مشی استکبارستیزی ملت ایران گفت: به کسانی که پیرو خط امام هستند و از بینش امام فاصله گرفته و مدعی نزدیکی به امام هستند باید یادآور شد که ولایت فقیه را کنار گذاشتند و به بینش امام بی توجه هستند.

او در ادامه با اشاره به پایداری پیروان امام حسین و اخلاق حسینی گفت: این درس عزت، شهامت و سربلندی است که امام حسین به ما داده است.

او اضافه کرد: بعد از حادثه 15 خرداد و محدودیت هایی که رژیم شاه برای حضرت امام بوجود آورد مدت ها اینگونه ادعا می کرد که قیام مردم را سرکوب کرده است اما بلافاصله اینکه حضرت امام از بند رها شدند اعلام کردند که اگر دارم بزنند تفاهم نخواهم کرد زیرا که رژیم اعلام کرده بود با روحانیون توافق کرده است.

او گفت: امام در مورد سازش گفته اند کسی تصور نکند راه سازش با جهان خواران را نمی دانیم اگر بند بندمان را جدا کنند و دارمان بزنند از مبارزه با جهان خواران دست بر نخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به تاریخ اسلام گفت: اولین کسی که در اسلام سازش را باب کرد بنی امیه و معاویه بود. وقتی معاویه می خواست سپاه خود را به صفین بفرستد نگران حمله رومیان بود بنابراین با پرداخت جزیه به دولت روم وارد جنگ در جبهه داخلی با حضرت امام علی (ع) شد.

سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد در حاشیه و در پاسخ به ایسکا پیرامون انتشار اخبار مبنی بر حضورش در ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر نمی خواهم در این مورد سخن بگویم.

پیش از سخنان حسینی حیدری مسئول بسیج دانشگاه تهران با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: این برنامه به مناسبت سالگرد فتح لانه جاسوسی و خطی که دانشجویان خط امام دنبال می کردند را دنبال می کند. در این مراسم ما با دو دسته سخن می گوییم.

او در ادامه گفت: یکی از این گروه ها نظام سلطه است که تکلیفش روشن است و گردن آن توسط حضرت امام شکسته شده است.

او اضافه کرد: روی صحبت سخن دوم من به خوشبینان به این نظام سلطه است. آنان که امید دارند مسیری به سمت این گروه باز کنند. اتفاقاتی که سال 57 رخ داد همچنان ادامه دارد و خطش فراموش نشده است.

او با اشاره به کمک های امریکا به صدام و صدمات آمریکا در طول سال های بعد از انقلاب که به ایران وارد کرده است گفت: ما در صدر اسلام نیز با دشمن مذاکره می کردیم و با آمریکا نیز به عنوان دشمنان می توان مذاکره کرد اما دو موضوع را نباید فراموش کرد 1- این مذاکرات صرفا در مورد مسایل هسته ای خواهد بود و به هیچ کس اجازه نمی دهیم در مورد موضوعات دیگر صحبت شود حتی به نیروهای خودی نیز اجازه نخواهیم داد که پا فراتر از این گذاشته و در مورد موضوعاتی به غیر از مسایل هسته ای گفتگو کنند. 2- طرف مقابل دشمن است.

 

 
کد خبر: 127457

وب گردی

وب گردی