ایسکانیوز: نخست وزیر انگلستان با نخست وزیر پاکستان تلفنی گفت و گو کردند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان در تماسی تلفنی با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، از او خواست تا در نشست سه جانبه لندن که به زودی برگزار می شود شرکت کند.
لندن، پایتخت بریتانیا از چند سال قبل نشست سه جانبه ای را با حضور مقام های افغانستان و پاکستان برگزار می کند.
پنجمین دور این نشست قرار است در ماه آینده میلادی در لندن برگزار شود.
مقام های افغانستان، پاکستان و بریتانیا قرار است در این نشست بر روی موضوعات سیاسی، امنیتی و مشکلات منطقه ای بحث و گفت و گو کنند.
از سویی هم دیوید کامرون در گفت و گوی تلفنی با نواز شریف گفته است که حضور او در این نشست مهم است چون که پاکستان ضامن ایجاد صلح و ثبات در افغانستان است.
پیشتر، اشرف غنی احمد زی، رییس جمهور افغانستان نیز در دیدار با سفیر بریتانیا در کابل گفته بود که افغانستان تا برگزاری نشست لندن به دستاوردهای خاصی دست پیدا خواهد کرد.
او گفته بود که دولت افغانستان با دست یابی به دستاوردهای خاص، به جامعه جهانی و مردم این کشور نشان خواهد داد که حکومت جدید ضامن پیشرفت در کشور است.
به گزارش خبرگزاری بخدی، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده است در نشست لندن توجه سرمایه گذاران خارجی را جهت سرمایه گذاری در افغانستان جلب خواهد کرد.
گفتنی است اشرف غنی احمد زی به نمایندگی از افغانستان در این نشست شرکت می کند.
از سویی هم سخنگوی نخست وزیر پاکستان گفته است که با شرکت نواز شریف در نشست لندن، زمینه گفت و گوهای سیاسی میان افغانستان و پاکستان فراهم می شود.
کد خبر: 127487

وب گردی

وب گردی