تهران-ایسکانیوز: پس از رای عدم اعتماد مجلس به نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی دولت، وزارت علوم همچنان بدون وزیر ماند و دولت تنها 20 روز فرصت دارد تا نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم اقدام کند، این در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت روحانی وزارت علوم بیش از تمامی وزارت‌خانه‌ها زیر ذره بین مجلس قرار داشته است. غلامعلی جعفر زاده نماینده رشت در مورد عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی گفت:« حقیقتا تمامی وزیرهای معرفی شده افراد مناسبی بوده‌اند و امیدوارم مجلس نرمش بیشتری نشان دهد تا دولت بتواند به وظایفش عمل کند. انتظار مردم از مجلس این است که انتخاب وزیر را بیش از این طولانی نکنند».

جعفرزاده

نماینده مردم رشت در مورد علل عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی گفت:« بعضی‌ها در مجلس اصرار دارند گزینه خودشان را برای وزارت معرفی کنند درحالیکه این ماجرا ورود مجلس به کاری است که صلاحیتش را ندارد. این اختیار دولت است که وزیر مورد نظر را خودش انتخاب کند و مجلس نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند». جعفرزاده با اشاره به اینکه تعامل چیز خوبی است اما حیطه اختیارات مجلس مشخص است افزود:« درست است که باید بین مجلس و دولت تعامل برقرار باشد اما این به این معنا نیست که مجلس تنها به وزیرانی رای دهد که توسط خود مجلس معرفی شده باشند. به نظر من مجلس باید هر چه سریعتری موضوع را حل و فصل کند و اجازه دهد دولت وزیر مورد نظر خود را تعیین کند».

جعفرآبادی که از موافقان انتخاب نیلی برای وزارت علوم بود افزود:« متاسفانه جمعیت 4.5 میلیون نفری دانشجوی کشور مدتی است که رها شده‌اند، زیرا سرپرست اختیارات محدودی دارد و بسیاری از کارها مانند عزل و نصب‌ها در این وزارتخانه اکنون روی زمین مانده است. بهتر است مجلس نرمش بیشتری نشان دهد و اجازه دهد دولت بتواند با گزینه‌های مورد نظر کار خود را به پیش برد».
کد خبر: 128076

وب گردی

وب گردی