تهران - ایسکانیوز: علی کفاشیان تهدید کرده در صورتی که فشارها به فدراسیون فوتبال افزایش باید لیگ را تعطیل می‌کند.

تا همین چند هفته قبل، بیشتر تهدیدهای فدراسیون علیه صدا و سیما غیر عملی به نظر می‌رسید اما جلوگیری از پخش تلویزیونی هفته دوازدهم لیگ و مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی نشان داد مسئولان فدراسیون برای گرفتن حق پخش جدی‌تر از همیشه هستند. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه هیات رئیسه فدراسیون گفت مسابقات هفته سیزدهم لیگ هم روی آنتن نمی‌رود و در صورتی که فشارها برای پخش تلویزیونی افزایش یابد لیگ را تعطیل می‌کنند: «متأسفانه هنوز به جایی نرسیده‌ایم و خبری هم از پخش بازی‌ها نیست. پیشنهاداتی از شرکت‌های مختلف برای پخش بازی‌های لیگ ایران به دست ما رسیده اما هنوز در حال بررسی آنها هستیم. در واقع باید از این پس پیشنهادات آنها را بررسی کنیم. شواهد نشان می‌دهد مقدمات پخش تلویزیونی از صداوسیما به این زودی‌ها فراهم نخواهد شد. اگر قرار باشد به فدراسیون و سازمان لیگ فشار بیاورند که بازی‌ها پخش تلویزیونی شود ما قطعاً لیگ را تعطیل خواهیم کرد. باید تلاش کنیم فوتبال به حقش برسد و درآمدزایی کند. تا ابد نمی‌شود منتظر بودجه دولت و اسپانسر ماند. ما می‌گوییم حق فوتبال را بدهید و چیز زیادی نمی‌خواهیم. پیشنهادات خارجی و داخلی رسیده که باید مذاکرات با آنها را آغاز کنیم. این پیشنهادات باید کارشناسی شود و هر چه سریعتر تصمیم بگیریم. در واقع ما هنوز هیچ کاری در این زمینه انجام نداده‌ایم و از این به بعد باید به بررسی آنها بپردازیم.»

کفاشیان خبری از احتمال دخالت دولت در موضوع حق پخش نداشت. او اطمینان داد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و ملی فارغ از مشکلات دو طرف روی آنتن بروند: «بازی‌های خارجی بحثش جداست و کاری به ما و صداوسیما ندارد. مطمئن باشید لیگ قهرمانان آسیا و بازی ایران و کره هم پخش خواهد شد. اما دربی به مانند دیگر بازی‌های داخلی لیگ پخش تلویزیونی نخواهد شد، مگر اینکه تا آن زمان به نتایجی برسیم. این نیست که ما بگوییم حتماً 160 میلیارد به ما بدهید بلکه راهکارهای دیگری ارائه داده‌ایم. به طور نمونه گفته‌ایم سبدی را تشکیل داده و درآمد حاصله از پخش بازی‌ها و تبلیغات مربوط به آن در این سبد ریخته و بین دو طرف تقسیم شود. ما شرکت‌های دیگری هم برای پخش تلویزیونی به صداوسیما پیشنهاد دادیم که اصلاً با آنها مذاکره نکرده‌اند. اینطور نمی‌شود که همه چیز یکطرفه باشد. با ادامه این وضعیت نمی‌توانیم به جایی برسیم. ما توقع نداریم تمام درآمد حاصل از تبلیغات را به فدراسیون بدهند بلکه معتقدیم بخشی از این درآمدها به باشگاه‌ها و فدراسیون برسد تا برای پیشرفت بهتر گام برداریم. مثلاً باشگاه‌های ما حرفه‌ای هستند و باید حق پخش تلویزیونی به آنها داده شود. این باشگاه‌ها را تشکیل نداده‌ایم که همینطور دور هم بازی کنند و صداوسیما از این بازی‌ها درآمدزایی داشته باشد.»

رئیس فدراسیون فوتبال امیدوار است پخش نشدن بازی‌ها باعث پر شدن ورزشگاه‌ها شود: «مردم به فوتبال علاقه دارند. خیلی از آنها با اینکه گرفتارند از شهرستان‌ها به ورزشگاه آمده و بازی‌ها را تماشا می‌کنند. هفته گذشته دیدید که در مشهد ورزشگاه ثامن پر شده بود. به هر حال باید هر چه سریعتر چاره‌ای برای حق پخش تلویزیونی بیندیشیم. ما تازه این مذاکرات را شروع نکرده‌ایم. یک سال است که با صداوسیما مذاکرات خود را آغاز کرده‌ایم اما آنها حرف‌شان یک کلمه بوده و هست.»
کد خبر: 128228

وب گردی

وب گردی