تهران-ایسکانیوز: در جریان برگزاری ششمین جلسه هیات امنای استان سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه آزاد گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون 387 شرکت فناوری دانش بنیان را تاسیس کرده است، که امیدواریم این رقم تا سال 96 به 800 شرکت افزایش پیدا کند».


ششمین جلسه هیات امنای استان سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با حضور حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


در جریان این جلسه موضوعاتی از قبیل تجمیع علوم و تحقیقات سیستان و بلوچستان با واحد زاهدان، تصویب نمودار سازمانی نیروی انسانی، تصویب اعضای کمیسیون دائمی هیات امنا، تصویب اعضای کمیسیون کمیته نظارت بر مصوبات هیات امنا، فروش املاک مازاد واحد و تصویب رشتههای تحصیلات تکمیلی در واحدهای استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وام 60 میلیونی برای کمک اعضای هیات علمی


شورای دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی با بانک ملی برای کمک به اعضای هیات علمی گفت: «قراردادی با بانک ملی بسته شده است که در پی آن به اعضای هیات علمی که 3 سال سابقه کار داشته باشند وام 60 میلیونی پرداخت خواهد شد».


میرزاده افزود: 80 درصد درآمد دانشگاه صرف حقوق و دستمزد کارکنان می شود، به همین جهت به منظور کاهش هزینه ها باید تشکیلات و تعداد معاونین را به حداقل برسانیم.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اموال مازاد واحدهای استان سیستان و بلوچستان گفت: اموال مازاد در صورتی که امکان تبدیل به احسن شدن را نداشته باشند می‌توان با همکاری و مشورت با معاونت عمرانی نسبت به فروش آنها اقدام کرد، به شرطی که درآمد حاصل از فروش صرف توسعه دانشگاه شود.


میرزاده در راستای تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در صورتی که واحدها استانداردهای آموزش عالی را رعایت کنند، استاد و هیات علمی کافی داشته باشند می توانند درخواست افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی را بدهند.


وی به تاسیس پارک علم و فناوری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در تمام استان ها باید حداقل یک پارک علم وفناوری داشته باشیم و هدف ما این است که تا سال 96 تعداد پارک های علم و فناوری به 33 عدد برسد و همچنین مراکز رشد در واحدها نیز افزایش پیدا کند.


میرزاده با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما تا کنون 387 شرکت فناوری دانش بنیان را داریم که این رقم تا سال 96 باید به 800 واحد افزایش پیدا کند.


وی تاکید کرد: در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی با سود 12 درصد، واگذاری زمین و همچنین امکان استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه‌ها به موسسین داده خواهد شد.

کد خبر: 128293

وب گردی

وب گردی