تهران-ایسکانیوز: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: جامعه ای که اقتدار ندارد، در برابر گرگ ها و زیاده خواهی ها توان ایستادگی نخواهد داشت. و از این رو فرهنگ حریت عقیم خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سیره اباعبدالله الحسین(ع) پیرامون معنای سیاست اظهار کرد: سیاست به معنای مدیریت، برنامه ریزی، اقتدار در اجرای برنامه، فرصت شناسی، شناخت ظرفیت ها، دشمن شناسی، مهار دشمن در خارج از مرزها، گرفتن جرأت از دشمن، تشکیل عزتی الهی، تدبیر درست و آینده ساز، ایجاد جرأت و جسارت در مقابل سختی هاست.

وی ادامه داد: یک دستگاه حکومتی باید جامعه ای با چنین شاخصه هایی و انسان هایی سنگر نشین، رفاه گریز، پاکیزه، امین، مقاوم و صابر بسازد. جامعه ای که اقتدار ندارد، در برابر گرگ ها و زیاده خواهی ها توان ایستادگی نخواهد داشت. و از این رو فرهنگ حریت عقیم خواهد ماند. کسب، حفظ، و حرف قدرت برای نجات بشر  و نجات خود  جزئ اساسی ترین مسائل فرهنگی اسلام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ظلم و استکبارستیزی ازپایه های اساسی دین داری در عرصه توحیدی است.

وی گفت: امام حسین(ع) برای خدا قیام کرد تا دین اصلاح شود و از این جهت قیام کربلا تا همیشه ماندگار خواهد ماند.مبارزه با جریان‌های نفاق، التقاطی و سکولار مهمترین اهداف امام حسین(ع) برای قیام بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به تقارن 13 آبان با روز قیام عاشورایی امام حسین(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: 13 آبان امسا ل با روز حماسه  و روز محشر که امام حسین در تاریخ آن را ذوب خودش کرده یکی شده است. امریکا نسبت به همه ملت ها بویژه ایران پرونده بسیار ننگینی ترتیب داد.  کودتای ننگین 28 مرداد، تشکیل ساواک، کشتارها، خفقان ها و هم قانون کاپیلاتسیون که مخفیانه در مجلس شورای ملی یه تصویب رسید از مهمترین جنایت های آمریکایی ها بود.

وی ادامه داد: خبر کاپیتولاسیون به امام(ره) رسید و سخنرانی آتشینی کرد و فرمود: شب خوابم نبرده است. نفسم به شماره افتاده است. مملکت ما رافروختند، این سخنرانی آن چنان وحشتی را به غرب و مستکبرین وارد کرد. بعد از آن بود که به خانه امام (ره) تعرض کرده و جان همه ارزش ها و ارزشمندان را در دل شب دستگیر کرده و تبعیدش کردند.

حجت الاسلام صدیقی سال 57 را اوج جنایت های رژیم پهلوی و آمریکا در کشور دانست و بیان داشت: پس از انقلاب هم شورش ها، جنگ تحمیلی، توطئه نوژه و توطئه های دیگر علیه نظام از دیگر اقدامات مستکبرین در ایران بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: دانشجویان پیرو خط امام (ره) لانه جاسوسی را یک جنایت در پرونده ننگین آمریکاستتسخیر کردند. این لانه کانون توطئه و جاسوسی بود که دانشجویان ما آن را اشغال کردند، این مهم نقطه عطفی در انقلاب ما شد.

وی افزود: تا اینجا فکر می شد که انقلاب اسلامی ما فقط برای مقابله با استکبار است، اما اینگونه نیست چراکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و فقاهتی بود. به تعبیر امام راحل تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود که به مراتب بزرگتر از انقلاب اول بود.

حجت الاسلام صدیقی 13 آبان را روز نشان دادن مقاومت و ایستادگی عنوان کردو گفت: این روز روزی است که ما نشان می دهیم مکتبی بودیم. روحیه ما هشیاری در برابر دشمنی هاست. ما جنایت های دشمنان را همواره در اذهان داریم  و یادآوری می کنیم. روحیه مقاومت و حماسه همیشه برای ما سنگر حفاظت است.

وی در بخش دیگر خطبه های سیاسی خود به ماجرای اسیدپاشی اخیر در شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: این عمل خلاف وجدان، اخلاق، شرع، قانون و یک منکر به معنای واقعی کلمه، عملی زشت و نفرت بار بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  اسیدپاشی را یک توطئه خواند، افزود: انتظار ما و مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، دستگاه های قضایی این است که هرچه سریع تر عاملان این جنایت شناسایی شوند. اما باید گفت علاقه پسر به دختری نمی تواند عامل این جنایت باشد.

حجت الاسلام صدیقی بیان داشت: ما در شرایطی هستیم که قانون امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین ماست و انسان ها باید از ارزش ها دفاع کنند. مملکت را مربوط به خود دانسته و سرنوشت خود را به هم گره خورده بدانند. عاطفه و هم افزایی عمومی یکی از برجستگی های دین اسلام است.

وی تاکید کرد: عده ای به احکام دین و مقدسات اسلام دهن کجی می کنند که گویا این جرأت از مردم گرفته شده که مقابل این موارد بایستند. بد اخلاقی و دروغ گویی منکراتی است که در جامعه ما رواج یافته است. مقابله با این بداخلاقی ها یک حساسیت ملی می طلبد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت:اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر عملی شود انتخابات ما آفت نخواهد داشت.عفت بانوان محفوظ می شود. امنیت برقرار می شود.شخصیت دختران حفظ می شود.جریانی برای مخدوش کردن قانون امر به معروف که عزت ساز است دست به چنین جنایتی می زنند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: نکند افرادی را مامور کرده اند تا این جنایت را انجام دهند. عده ای فضاسازی می کنند و قانون را مخدوش می کنند. عده ای می گویند قانون امر به معوف امنیت را برهم زده است. وا اسفا بر این اظهار نظرها. این ها یا غافلند یا از جایی تحریک می شوند.بدانید جریانی که می خواهد جامعه ارزشی را تحت شعاع قرار دهد به ضرر خودشان تمام می شود. باید مجازاتی در حد این جنایت تعیین شود تا عبرتی برای دیگران باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش پایانی خطبه ها به پیروزی ارتش عراق اشاره کرد و گفت: این پیروزی با کمک نیروهای مردمی عراق و با حمایت برخی مفاخر جبهه ای ما انجام شد. جرف‌‌الصخره که سال‌ها بود در اشغال عده‌ای بعثی تند وتکفیری‌های از خدا بی‌خبر قرار داشت، آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ به فضل الهی بدون دخالت نیروهای ائتلاف موسوم به ائتلاف ضدداعش، این منطقه آزاد شد، این ائتلاف قصد خیری ندارد و دخالت‌های فضول مآبانه می‌کند. در این پیروزی عظیم، ارتش عراق و نیروهای مردمی روی پای خودشان بودند و با اجرای دستور مرجعیت، به لطف خدا توان مذهبی نشان دادند و نقطه عطفی بود و موضع انفعالی برای دشمنان پیش آورد و امیدواریم مناطق دیگر هم به این زودی آزاد شوند.

امام جمعه موقت تهران در پایان درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی که یکی از الگوهای ذوب در ولایتمداری بود را به مردم و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

 

 
کد خبر: 128629

وب گردی

وب گردی