تهران، ایسکانیوز- ایسکاپلاس+/در راستای پرونده ی حماسه حسینی که قبلا در ایسکاپلاس خوانده اید، قیام عاشورا و درس هایی را که از این قیام بزرگ همگان گرفته اند را به وسیله ی نمایندگان مجلس مورد ارزیابی قرار داده ایم. نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی نمایندگان مجلس قیام سیدالشهدا را درسی بزرگ برای تمام جهانیان دانست و  گفت: قیام عاشورا برای همگان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان درس های بزرگی را به همراه داشته است. همچنین قیام سیدالشهدا درطول تاریخ مورد توجه همه ی انسان های آزاده قرار گرفته است. اینکه انسان از تمامی آسایش و آرامش خود و خانواده اش در جهت مقابله با ظلم بگذرد و سختی های فراوانی را تحمل کند تا چنین پیامی را به گوش همگان برساند خود یک درس بزرگ است.
او در ادامه افزود: ایشان تاکید داشتند که انسان حق ندارد به این دنیای زودگذر اکتفا کند. توجه امام به مقام والای انسانیت بود و عقیده داشتند برای رسیدن به چنین مقامی باید جان خود را فدا کرد و این مسئله از بزرگترین و مهمترین درس های سیدالشهدا بود.
پژمان فر با بیان اینکه امام حسین (ع) تا آخرین لحظات عمر خود جهانیان را به جوانمردی هدایت کرد، عنوان کرد: امام حسین (ع) پیام های مختلفی را در این قیام به عنوان یک مکتب و یک حرکت پایدار به همگان نشان دادند و به ما آموختند که یک انسان تا کجا می تواند مقاومت کند و تا کجا می تواند از جان و مال خود برای مبارزه با ظلم دریغ نکند و اینکه در مسیر اطاعت از خداوند چقدر ارزش های الهی را مدنظر قرار دهد. همچنین پایبندی به مروت و جوانمردی از دیگر درس های آن بزرگوار بود. در حقیقت هر فردی از درس های این قیام استفاده کرده، توانسته است به شکلی آرمانی موضوعات و مشکلات جامعه را برطرف سازد.
کد خبر: 129267

وب گردی

وب گردی