ایسکانیوز: رئیس شرکت انرژی نفت و گاز اوکراین اعلام کرد که ممکن است عرضه گاز به مناطق شرقی اوکراین را قطع کند.
به گزارش ریانووستی، «پآندری کلوبوف» در مصاحبه با کانال اول تلویزیون اوکراین گفت: با توجه به برخی محدودیت های پیش آمده احتمالا گاز مناطق شرق اوکراین قطع خواهد شد.
پیشتر در روز جمعه آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین قطع گاز مناطقی را که تحت کنترل کی یف نیستند را پیشنهاد داد و گفت وی قصد دارد در مورد این موضوع با پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین گفت و گو کند.
نخست وزیر اوکراین اعلام کرد کی یف تاکنون هیچ گونه پرداختی از این مناطق ذریافت نکرده است و مطمئنا شرکت نفت و گاز توانایی های فنی لازم را برای صادرات قطع گاز دارد.
این در حالی است که انتخابات منطقه‌ای جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک واقع در شرق اوکراین قرار است فردا (یکشنبه) برگزار شود.
در دو استان لوهانسک و دونتسک انتخاباتی برای تعیین مقامات دولتی که به نام جمهوری مردمی خوانده شده، برگزار می شود.
گفتنی است اوکراین، روسیه و اتحادیه اروپا روز پنج شنبه توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن روسیه در فصل زمستان، گازرسانی به اروپا را ادامه خواهد داد و به ازای آن حامیان مالی اوکراین بدهی‌های این کشور به روسیه را به صورت اقساط پرداخت خواهند کرد.
بر اساس این توافق نامه کی‌یف موظف است تا پایان سال جاری میلادی، سه میلیارد و یک صد میلیون دلار از بدهی‌هایش به شرکت روسی گازپروم را در دو قسط پرداخت کند و نزدیک به دو میلیارد دلار دیگر نیز برای مصرف گاز امسالش به روسیه بدهد.
کد خبر: 129641

وب گردی

وب گردی