تهران - ایسکانیوز: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قیام امام حسین(ع) و وقایع درس آموز ایام محرم و عاشورا همچنان چراغ راه و هدایت زندگی مسلمانان، مردم عالم و به ویژه شیعیان در مقابله با ظلم و استبداد خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عالم، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به همه شیعیان عالم، مسلمانان، آزادگان جهان و به ویژه مردم متدین و شیعیان خالص مکتب اهل بیت(ع) در ایران اظهارداشت: قیام امام حسین(ع) و وقایع درس آموز ایام محرم و عاشورا همچنان چراغ راه و هدایت زندگی مسلمانان، مردم عالم و به ویژه شیعیان در مقابله با ظلم و استبداد خواهد بود.

وی افزود: ابعاد جامع حادثه عظیم و حماسی عاشورا و قیام حضرت امام حسین(ع) چون ریشه الهی و آسمانی دارد با هیچ یک ازحوادث تاریخی که تاکنون در جهان رخ داده و هزاران یا میلیون ها کشته بر جای گذاشته است و به تدریج به فراموشی سپرده می شود، قابل قیاس نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در تشریح تعبیر الهی ثارالله برای امام حسین(ع) تصریح کرد: همانگونه که خون، مایه حیات در رگ همه موجودات و مخلوقات زنده خداوند است، آثار و برکات قیام حضرت اباعبدالله(ع) و یارانش نیز در حیات دینی تاریخ بشریت همواره جاری و ساری بوده و خواهد بود.

وی، شور و اشتیاق روزافزون عزاداران حسینی برای تکریم این ایام و به ویژه مراسم باشکوه هیأت ها، عزاداری ها و نذر و نیازها را در سراسر جهان، موجب تعجب و تأمل جهانیان دانست و خاطرنشان کرد: بهترین تعبیر درباره آثار شهادت امام حسین(ع) این است که این واقعه، طراحی الهی دارد و معتقدیم که انتقام خون به ناحق ریخته اباعبدالله (ع) و اصحاب باوفایش برای مقابله با ظلم و جور تا زمانی که آخرین ظالم و آثار ظلم در زمین وجود دارد، گرفته نخواهد شد و تا نابودی ظالمان، خون امام حسین(ع) و یارانش در حال جوشش و پیام رسانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نقش ایرانیان را که از اول نهضت امام حسین(ع) و بعد از آن در انتقام گیری از عاملان جنایت های واقعه عاشورا مؤثر بودند، افتخارآمیز دانست و گفت: امیدواریم شاهد روزی باشیم که با نابودی آخرین ظالم عالم، انتقام خون شهدای کربلا گرفته شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در این جلسه، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله «محمد رضا مهدوی کنی» گفت: حقیقتاً ایشان شخصیتی مخلص و هوشمند از زمان مبارزه با رژیم طاغوت تا آخر عمر بودند و علاوه بر معلومات بالا، یکی از ویژگی های بارز ایشان که در دوره مبارزه و زندان نیز شاخص بود، تشخیص درست و استواری قدم در عمل به تکلیف بود، هرچند دیگران آن را نپسندند.

وی، آیت الله مهدوی کنی را نمونه خوبی از یک روحانی مسوول، باسواد و خدمتگزار عنوان کرد و بار دیگر فقدان ایشان را به همگان تسلیت گفت.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که علاوه بر اکثریت اعضا، سران قوای مقننه و قضاییه، معاون اول رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی و معاون حقوقی رییس جمهوری نیز حضور داشتند، موضوع بررسی جزییات حل معضل عزل و نصب رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی پیگیری شد و پس از بحث و بررسی جامع اعضا، مواردی به عنوان ویژگی ها و صلاحیت های رییس کل بانک مرکزی به تصویب رسید.

 
کد خبر: 129861

وب گردی

وب گردی