20948_orig-300x180

 

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/

صفر نعیمی رز سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس با ابراز خوشحالی از به ثمر نشستن تلاش هابرای لغو اعدام شیخ نمر به ایسکانیوز گفت : نباید لغو اعدام شیخ نمر را  بر اساس یک تلاش فردی دانست بلکه مجموعه عوامل  دست به دست هم دادند تا از اعدام شیخ نمر جلوگیری شود.

او افزود : زمانی که ماجرای اعدام شیخ نمر به گوش ما رسید و خبر آن منتشر شد مجلس  به عربستان  هشدار داد که اعدام شیخ نمر احمقانه است . همچنین  مسوولان کشور هم این موضوع را محکوم کردند. متعاقبا کشورهایی که جنبش بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته بود هم این قضیه را محکوم کردند و مسلمانان اقصی نقاط جهان نظر به اینکه این  حرکت شیطانی بود و تا کنون چنین اتفاقاتی در  جامعه مسلمین رخ نداده بود این ماجرا را محکوم کردند . خواستار جلوگیری از اجرای اعدام شیخ نمر شدند .

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ارسال نامه از سوی آیت الله هاشمی برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر به پادشاه عربستان گفت : آیت الله هاشمی  با عنایت با سوابق سیاسی -اجتماعی که در کشورمان  و در کشورهای همسایه داشتند و  نفوذی که برای ایشان قابل تصور بود  این نامه را نوشتند نفوذ سیاسی اجتماعی ایشان به ویژه  در عربستان با بیانی فصیح و شیوا و گویا که پیام محکومیت اعدام را استادانه به مسولان عربستان اعلام کردند در جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر نقش مهمی داشت .

نعیمی در ادامه اظهار کرد:  همچنین  محکوم کردن این  امر توسط مجلس یا قوه مقننه،  قوه مجریه و قوه قضاییه و در راس آنها عصبانیت مقام معظم رهبری از چنین حوادثی در این برهه از زمان سبب شد تا عربستان متوجه حکم اشتباه خود شده و از این واقعه جلو گیری شود .

این نماینده مجلس افزود : مجموعه عوامل ذکر شده به علاوه نامه آیت الله هاشمی سبب  لغو  اعدام شیخ نمر  شد  و جوامع اسلامی  پی بردند کشور جمهوری اسلامی ایران  تنها در گفتار نفوذ ندارد بلکه  عملا  نقش مهم و اساسی در منطقه دارد بلکه در واقع لغو حکم اعدام شیخ نمرتوانست  نفوذ ایران در منطقه را ثابت کند .

 
کد خبر: 130375

وب گردی

وب گردی