تهران - ایسکانیوز: مهران کاشانی، کارشناس سینمای برنامه سفید است که با مهمانان، درباره سینما و زیر شاخه هایش گفت و گو می کند. با کاشانی در شرایطی گفت و گو کردیم که از استودیوی ضبط سفید بیرون آمده بود و عقربه های ساعت، یک و نیم بامداد  را نشان می داد. کاشانی درباره فیلمی گفت که بابک زنجانی آن را خرید و این مهم ترین دلیل اکران نشدن فیلم بود.

مهران کاشانی نویسنده فیلمنامه فیلم "نقش نگار" به کارگردانی علی عطشانی، درباره دلایل اکران نشدن این فیلم  به خبرنگار رادیو تلویزیون ایسکانیوز گفت: حتما می دانید ناصر ملک مطیعی بعد از سه دهه با این فیلم به سینما برگشت اما این قدر به این حضور حاشیه ای پرداختند که حساسیت برانگیز شد.بعدها هم که بابک زنجانی فیلم را خرید و گویا همین باعث شد اکران فیلم کاملا منتفی شود. البته شایعه شده که قرار است این فیلم امسال اکران شود و ما هم منتظریم و امیدوارم این شایعه به حقیقت بپیوندد.

مهران کاشانی،در ادامه درباره شب های سینمای برنامه سفید گفت: رویکرد بیشترمان بر روی فیلمنامه است تا این موضوع بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.زیرا فیلمنامه به نوعی روح و منشا فیلم به حساب می آید.

عضو شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما درباره کم توجهی به اهمیت فیلمنامه اظهار داشت: من مسئول کارگاه آموزش قلم و مشاور مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم هستم. در آنجاها هم همواره تاکید کرده ام فیلمنامه نویسی و مباحث مربوط به فیلمنامه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و جای خالی آن احساس می شود.متاسفانه این مباحث هم در سینما مورد کم توجهی قرار گرفته و هم در نقدهای مطبوعاتی و مجلات تخصصی ای که به سینما می پردازند.

Here A Shining Light (11)

مهران کاشاني متولد 1348 در مسجد سليمان و فارغ التحصيل رشته مهندسي مکانيک است. اولين فعاليت حرفه‌اي او حضور در گروه کارگرداني فيلم (زير نور ماه) است. به عنوان مشاور فيلمنامه و دستيار کارگردان و برنامه ريز فيلم (اينجا چراغي روشن است) به کارگرداني رضا ميرکريمي به طور جدي کار خود را در سينما آغاز کرد.

1207217533

او نويسنده فيلمنامه هاي (دم صبح) به کارگرداني محمد رحمانيان، (خانه روشن) به کارگرداني وحيد موسائيان و در فيلم (آواز گنجشکها) به کارگرداني مجيد مجيدي به عنوان مشاور هنري و نويسنده مشترک حضور داشته و در فیلم به همین سادگی رضا میرکریمی بازی کرده است.

 
کد خبر: 141245

وب گردی

وب گردی