بعد از عملکرد ضعیف تیم ملی فوتبال امید ایران در مسابقات آسیایی اینچئون، تغییراتی در کادر فنی و البته در بخش مدیریتی تیم امید صورت گرفت. هر چند هنوز نام قطعی سرمربی امیدها به صورت رسمی اعلام نشده است اما تیم ملی در اولین بازی خود بعد از مسابقات آسیایی که یک بازی دوستانه با تیم الاهلی قطر بود، موفق به شکست این تیم شد.

با این حال دغدغه این تیم در حال حاضر پیروزی در بازی‌های دوستانه نیست و با توجه به بازماندن 40 ساله تیم امید از المپیک، در حال حاضر راهیابی امیدها به المپیک 2016 ریو مهم‌ترین هدف این تیم باید قرار بگیرد.

با توجه به این دغدغه اساسی، از آنجایی که عمده مشکلات تیم ملی امید در بازماندن 40 ساله از المپیک در حوزه ناکارآمدی‌های مدیریتی و حمایتی عنوان شده است، برای این دوره از مسابقات، تدابیری در نظر گرفته و یک مدیریت واحد برای پیگیری مسائل تیم ملی امید تعیین شده است.

با این حال مشکل فعلی تیم ملی امید مشخص نبودن وضعیت نهایی کادر فنی و سرمربی آن است. در حالی که صحبت از توافق با کرانچار بارها از سوی مسئولان فدراسیون مطرح شده، با این حال هنوز وضعیت نیمکت تیم ملی امید مشخص نیست و سرمربی آن معرفی نشده است. کرانچار سرمربی با کارنامه‌ای است و عملکرد قابل قبولی در اصفهان داشته که در صورت اضافه شدن به تیم ملی می‌تواند در بهبود روند عملکرد این تیم تاثیر مثبتی بگذارد.

تعدادی از رسانه‌ها در پی منفی نشان دادن شرط کرانچار مبنی بر حفظ شدن در سمت سرمربیگری تیم ملی در صورت صعود تیم به المپیک هستند. این در حالی است که شرط کرانچار نشان از رفتار حرفه‌ای او دارد و طبیعی است مربی که در روند صعود تیم به یک تورنمنت موفق عمل می‌کند، در جریان اصلی مسابقات می تواند کمک بیشتری به تیم داشته باشد.

تیم ملی امید بعد از عملکرد ضعیف در اینچئون کره جنوبی، در اولین بازی مقابل الاهلی قطر نتیجه مطلوبی گرفت با این حال با یک بازی نمی‌توان نتیجه‌گیری درباره شرایط کلی تیم داشت وباید منتظر ماند و دید که تیم ملی در مسابقات سخت و ماراتن گونه مقدماتی المپیک چه نتیجه‌ای می‌گیرد. با این حال با اقدامات ابتدایی انجام شده در زمینه بهبود وضعیت تیم ملی امید باید به این مسئله اذعان داشت که تیم روند مطلوبی را در پیش گرفته و با پیگیری همین موضعیت می توان به نتیجه‌گیری آن امیدوار بود.

* کارشناس فوتبال
کد خبر: 144186

وب گردی

وب گردی