ایسکانیوز - راهبرد: با توجه به اینکه اطلاعات نادرستی پیرامون مقیاس و خطر بیماری ابولا در داخل کشور وجود دارد، با این وجود به تلاش ارتش آمریکا برای ریشه‌کن سازی این بیماری گسترش یافته در آفریقا کمتر پرداخته شده است. در حال حاضر نیروهای امدادی ایالات متحده به خوبی در جریان کار قرار گرفته اند و بدین منظور نیروهای نظامی به همراه طیف وسیعی از سایر سازمان های امدادی کشورهای مختلف به طور مشترک همکاری می‌کنند. درحالی که مقر 101 هوابرد ارتش ایالات متحده در این عملیات حضور فعالی داشته و از عناصر مهم آن به شمار می‌رود، بسیاری از کارها در پشت صحنه توسط نیروی هوایی ایالات متحده انجام می شود. من در این رابطه با بسیاری از اعضای نیروی هوایی صحبت کردم تا اطلاعات بیشتری از مشارکت این نیروی نظامی بدست آورم:

1.نیروی هوایی ایالات متحده ستون اصلی مشارکت در مبارزه با بیماری ابولا است

از همان آغاز عملیات امدادرسانی ایالات متحده از 17 سپتامبر تا 21 اکتبر، فرماندهی جابجایی هوایی ( سیستم حمل و نقل هوایی ارتش ایالات متحده در سراسر جهان به فرماندهی ژنرال دارن مک داو ) تعداد 208 پرواز جهت حمایت از این عملیات به منطقه اعزام نموده که طی آن 1989 تن محموله و 595 نفرجابجا شده است. این امر باعث شده که امکانات لجستیکی در طول انجام ماموریت فراهم باشد.

2.نیروهی هوایی در حال ایجاد پایگاه و بدست گرفتن امور است

بیش از 200 نفر از اعضای نیروی هوایی در عملیات های زمینی مشارکت می‌کنند و این میزان تقریبا یک چهارم از کل 880 نیروی نظامی ایالات متحده است که در حال حاضر در غرب آفریقا مستقر شده اند. این گروه از افراد شامل مهندسین عمران، تدارکات ، پشتیبانی و هماهنگ کننده های عملیاتی هستند که به طور گسترده در این عملیات مشارکت دارند. آنها در حال ارزیابی سایت جهت ساخت پایگاه های هوایی موقت و تبادل نظر هستند.

3.نیروی هوایی در حال ارائه کمک های پزشکی نیز است

سیستم پشتیبانی پزشکی نیروی هوایی (EMEDS) وظیفه آموزش مسائل پیشگیری و نحوه رویارویی با این بیماری در منزل را در این عملیات پزشکی به عهده دارد. کاراستقرار گروه 633 پزشکی نیروی هوایی در روز 20 اکتبر در لیبری پایان یافت. از این بیمارستان جهت آموزش مراقبت های فوری و اورژانسی استفاده می‌شود.

4.نیروهای داوطلب نیروی هوایی به همراه گارد هوایی دارای توانمندی های بسیاری هستند

نیروی هوایی برای انجام عملیات روزانه خود به شدت به داوطلبان ذخیره ( از جمله نیروهای ذخیره گارد هوایی ) تکیه دارد. بر این اساس، بسیاری از پروازهای هواپیماهای C-17 توسط نیروهای ذخیره انجام می‌شود که این افراد جهت پشتیبانی از ماموریت مبارزه با بیماری ابولا از مشاغل غیر نظامی خود دست کشیده اند. به همین ترتیب، 70 نفر از اعضای گارد 123 هوایی در کشور سنگال مستقر شده اند و سایر اعضای فعال در پایگاه های کالیفرنیا و نیوجرسی نیز جهت پشتیبانی این عملیات مشترک به آنها پیوسته اند. ماموریت این تیم مشترک پشتیبانی و حمایت از تمامی بخش ها در طول مبارزه با بیماری ابولا است.

مقامات ایالات متحده اعلام کرده اند که ماموریت مبارزه با بیماری ابولا در غرب آفریقا در حال انجام است، نه در ایالات متحده.

اگرچه نیروی هوایی در این ماموریت تنها یک چهارم از عملیات‌های زمینی را بر عهده دارد، با این وجود بدون انجام عملیات‌های هوایی هیچ ماموریت نظامی در منطقه میسر نمی‌شود.

نوشته جنین دیویدسن – دکتر دیویدسن عضور ارشد سیاست دفاعی در شورای روابط خارجی است. وی در زمینه های استراتژی دفاع و سیاست، عملیات نظامی، امنیت ملی و روابط نظامیان و غیرنظامیان دارای تجربه و تخصص است.

 
کد خبر: 145235

وب گردی

وب گردی