وین-ایسکانیوز: دهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در نخستین روز کاری خود پس از پایان نهمین دور مذاکرات هسته ای و در سطح کارشناسی ادامه دارد.

این خبر را عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران پس از پایان ناهار کاری ظریف و اشتون اعلام کرد.

هتل کوبورگ، واقع در یکی از میادین اصلی شهر وین، میزبان معاونان وزرای خارجه ایران، امریکا و نمایندگان اتحادیه اروپا و همچنین کارشناسان چینی است.

مرکز اطلاع رسانی اتریش که مقری موقتی روبه روی هتل کوبرگ برای خبرنگاران در نظر گرفته، پذیرای تعداد زیادی از خبرنگارانی است که برای انتشار اخبار مذاکرات هسته ای حضور پیدا کرده اند.

بر اساس اعلام معاونت اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران معاونین ظریف و کری عصر امروز بار دیگر برای حل اختلافات باقی مانده بر سر میز مذاکره نشسته اند. همچنین یک دور دیدار و گفت و گوی سه جانبه با حضور نمایندگان ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا برگزار شده است و کارشناسان ایرانی و چینی نیز به صورت جداگانه با یکدگیر گفت و گو کرده اند.

این نخستین روز از دهمین دور مذاکرات هسته ای است که پس از پایان ناهار کاری ظریف وزیر امور خارجه ایران و اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دیدارهای دوجانبه و سه جانبه ادامه پیدا می کند.

برخی تحلیل گران پیش بینی می کنند این دور از مذاکرات با توجه به اینکه مذاکرات دور نهم در مسقط به پیشرفت قابل ملاحظه ای نرسید تمدید شود اما تلاش ها و اظهارنظرهای طرف های مذاکره کننده نشان می دهد عزم جدی برای رسیدن به توافق نهایی وجود دارد.

نهمین دور مذاکرات هسته ای در مسقط که معروف به پایتخت میانجی است،انجام و دیداری سه جانبه به مدت 2 روز و 12 ساعت بین وزرای امور خارجه ایران، آمریکا و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

هتل کوبرگ وین تا 6 روز دیگر نیز میزبانی مذاکراتی را بر عهده دارد که طی 12 سال گذشته یکی از مهمترین مذاکرات بین المللی خوانده و توصیف شده است.

ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه وین بر انسجام و وحدت ملی به ویژه تا پایان ضرب الاجل تعیین شده در مذاکرات، جدیت و صداقت و تدبیر جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به راه حلی که تامین کننده و تضمین کننده منافع ملی باشد و همچنین پایمردی در مقابل زیاده خواهی های طرف مقابل تاکید کرد.
کد خبر: 145865

وب گردی

وب گردی