تهران – ایسکانیوز: انتخاب یدالله جهانبازی به عنوان داور دربی هفتاد و نهم حساسیت‌هایی را برای این دیدار بوجود آورده است. اعتراض مسئولین استقلال به انتخاب داور دربی به احتمال فراوان واکنش‌هایی را از جانب مدیریت پرسپولیس به همراه خواهد داشت. عسگری رئیس دپارتمان داوری معتقد است هیچ تیمی حق ندارد نسبت به انتخاب داور نامه‌ای به کمیته داوران یا دپارتمان داوری بدهد.
آقای عسگری، یدالله جهانبازی دو سال است که از لیست داوران بین‌المللی خارج شده است اما برای دربی انتخاب می‌شود. فکر نمی‌کنید داورانی که در لیست الیت بین‌المللی بودند گزینه‌های مناسب‌تری برای حساس‌ترین دیدار فصل باشند؟
خیر اصلا قبول ندارم! جهانبازی با توجه به اینکه 42 ساله است نمی‌تواند در لیست داوران بین‌المللی قرار بگیرد به این دلیل که داوران بین‌المللی باید کمتر از 35 سال سن داشته باشند. جهانبازی داور باتجربه‌ای است که بهترین گزینه برای قضاوت دربی است.
ماجدی سرپرست استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که حق استقلال است که نسبت به انتخاب داوری برای دربی نظر بدهد!
هیچ شخص یا تیمی چنین حقی ندارد که درباره‌ی داوری نظر بدهد. ما کاملا مستقل داور را انتخاب می‌کنیم و توصیه‌پذیر نیستیم.
جهانبازی از طرف دپارتمان داوری انتخاب شده است یا کمیته داوران؟
این چه سوالی است که از من می‌پرسید؟ به چه حقی اصلا این سوال را می‌کنید؟
چون شغل خبرنگاری ایجاب می‌کند که سوال کنم! این سوال هم برای روشن شدن قانون است.
چرا این سوال را هفته‌های پیش نکردید؟ چرا دنبال حاشیه‌سازی برای داوری هستید؟
آقای عسگری! این سوال فقط مربوط به دربی نیست. پروسه انتخاب داوری به عهده‌ی کمیته داوران است یا دپارتمان داوری؟
مثل اینکه متوجه نمی‌شوید که من به این سوال پاسخ نمی‌دهم! چون نزدیک دربی است و نمی‌خواهم آرامش پنج ماهه‌ای که برای داوران ایجاد شده را با پاسخ به این سوال بشکنم!
اگر این سوال برای هفته نهم پرسیده می شد، پاسخ می‌دادید؟
بله!
خب با توضیحی که دادید، داور دیدار پیکان و استقلال خوزستان در هفته پانزدهم را کمیته داوران انتخاب کرده یا دپارتمان داوری؟
من به این سوال پاسخ نمی‌دهم! چون این سوال از طرف شما نیست. از جایی شارژ شده‌اید!
منظورتان این است که از جانب رسانه‌های بیگانه‌ی غربی شارژ شده‌ام؟
نه بحثم این نیست. بعضی از دوستان هستند که دنبال حاشیه سازی برای دربی هستند و می‌خواهند در صورت نتیجه نگرفتن، تمام اتفاقات را به گردن داور بیاندازند.
شما حق بدهید به خبرنگاران که چنین سوالاتی را بپرسند. چون مسئولیت و شرح وظایف دپارتمان داوری و کمیته داوران به طور مشخص هیچوقت بیان نشده است و دو ارگانی است که به طور موازی کارهای مشترکی را انجام می‌دهند.
بله این یک مورد را استثنا قبول دارم که بخشی از این حاشیه‌ها از جانب داوران است!

 
کد خبر: 146357

وب گردی

وب گردی