تهران- ایسکانیوز: همایش ملی اعتدال با برپایی میزگردهای تخصصی در حال برگزاری است.

همایش ملی اعتدال صبح امروز با حضور چهره هایی همچون آیت الله سید حسن خمینی، محمد نهاوندیان، حسام الدین آشنا، شهین دخت ملاوردی، سید حسین هاشمی، سیدرضا صالحی امیری، مرتضی بانک، احمد پورنجاتی، محمدرضا تاجیک در سالن همایش های کتاب خانه ملی ایران برگزار شد.

این همایش که از صبح امروز آغاز شده تا ساعت 17 بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

در نشست افتتاحیه این همایش پس از خیرمقدم و قرائت پیام رئیس جمهوری از سوی سید رضا صالحی امیری رئیس شورای سیاست گذاری همایش میزبان سخنرانی ویژه آیت الله سید حسن خمینی بود.

جدول زمان بندی همایش پس از نام آیت الله سید حسن خمینی، حسام الدین آشنا را به عنوان سخنران دوم معرفی کرده بود اما علی رغم حضور آشنا در این مراسم محمد نهاوندیان به جای وی در تریبون قرار گرفت.

پس از آن هم شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری و سپس حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی به تبیین مفهوم اعتدال و نقش آن در جامعه امروز پرداختند.

در ادامه این همایش میزگردهای تخصصی با موضوع اعتدال در قرآن و اندیشه اسلامی، اعتدال در اندیشه ایران، اعتدال و مسائل زنان، بنیان های نظری و جامعه شناسی اعتدال، اندیشه و رفتار سیاسی اعتدال، رویکرد اعتدال و توسعه توسط صاحب نظران سیاسی و اجتماعی در حال برگزاری است.

این همایش در بخش اختتامیه خود میزبان حجت الاسلام یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها خواهد بود.

همچنین اعضای شورای راهبردی و سیاست گذاری همایش اعتدال به جمع بندی مباحث مطرح شده در این همایش خواهند پرداخت.

این همایش اهداف کلانی همچون تبیین و تدقیق گفتمان اعتدال از نگاه فلسفی، دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، ایجاد وفاق و اجماع میان نیروهای سیاسی وفادار به گفتمان اعتدال، رفع پاره ای از ابهام ها و خلاء های نظری در خصوص گفتمان اعتدال و تعیین حدود و مرزهای مورد نظر آن برپا شده است.
کد خبر: 146617

وب گردی

وب گردی