تهران-ایسکانیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری مذاکرات ایران با گروه 1+5 ، افزود: نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده مایوس کنند.

علی لاریجانی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه زیارت حرم مطهر رضوی و حضور همایش اقتصاد مقاومتی هدف اصلی سفر به مشهد بوده است، افزود:‌ برای برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در مشهد اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی زحمات زیادی کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مقوله‌ای بسیار مهمی است، یادآور شد: اینکه چگونه اقتصاد مقاومتی می‌تواند محقق شود، مقوله‌ای بسیار با اهمیت است، باید این مسئله به شکل یک راهبرد درآید؛ به هرحال امیدوارم برگزاری این همایش نمونه خوبی برای تکثیر آن در سراسر کشور باشد تا جایی که استان‌های دیگر کشور نیز از این فرصت و الگو استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این همایش قرار است در زمینه وضعیت توسعه در استان با استاندار خراسان رضوی بحث و گفت‌وگو کنیم، گفت: خراسان رضوی مزیت‌هایی دارد که در کمتر استان کشور قابل مشاهده است که در رأس آن‌ها، وجود مرقد شریف و نورانی امام هشتم(ع) است که به هرحال یک فرصت و مزیت بسیار بالا برای خراسان‌رضوی است و عاشقان زیادی در این کشور می‌خواهند به زیارت آن حضرت نائل شوند.

وی با بیان اینکه اساساً اقتصاد مقاومتی نیز در عرصه تولید متجلی می‌شودتاکید کرد: قرار بود برای مشهدمقدس و چند شهر زیارتی دیگر، بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته شود. امیدواریم که وضعیت اقتصادی بهتر شود تا این بودجه نیز لحاظ شود زیرا خراسان رضوی و مشهدمقدس، یک منطقه مهم صنعتی، در کشور هم محسوب می‌شوند و مشهد کارخانه‌جات زیادی دارد که باید فعال شوند.

لاریجانی مشهد را یک قطب اقتصادی و قطب کشاورزی کشور دانست و گفت: البته در چند سال اخیر نه تنها مشهد و خراسان‌رضوی، بلکه بسیاری از استان‌ها درگیر مسئله خشکسالی بوده‌اند که تصمیماتی برای مسئله آب صورت گرفته است؛ البته یکی از بخش‌های مهم همایش اقتصاد مقاومتی نیز، نحوه استفاده بهینه از آب است تا از این طریق میزان تولید محصولات افزایش پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بدرفتاری آمریکایی ها در مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: البته برخی از پیشنهاداتشان با یک سری مسائل دیگر همراه شد و ممکن است این روش‌ها تاکتیک‌های مذاکراتی باشند.

وی ادامه داد: چانه زنی مذاکراتی که این ها دارند بیشتر شکل یک مذاکرات راهبردی نیست به همین دلیل است که این مذاکرات طولانی شده است؛ به نظر می رسد راه حل‌های ایران منصفانه‌ بوده حال نیز باید از فرصتها استفاده کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: اگر زمان گرفته شود به نفع خودشان هم نیست یعنی نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده مایوس کنند؛ البته عقب گرد را نمی دانم از این جنس حرف‌ها و فراز و فرودها زیاد زده می‌شود و نباید جدی بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنگره آمریکا حرف‌های بی‌حساب و کتابی می‌زند و مرتب نقل می‌کنند که مشکل کنگره است، گفت: ولی کسی این حرف‌ها را باور نمی‌کند، این مشکل را خود دولت آمریکا باید حل کند، ایران اصولی دارد که بر اساس آن اصول حرکت می‌کند.

علی لاریجانی در اولین همایش ملی و منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهر مشهد درباره شرایط مذاکرات، افزود: در مذاکرات اگر بخواهیم موفق باشیم آن وقتی است که در اقتصاد مقاومتی شرایط‌مان را تغییر دهیم؛ گاهی حرف‌هایی که راجع به مسائل هسته‌ای می‌زنند تلقی‌شان این است که از نظر اقتصادی توانسته‌اند تخریب کنند. آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند موفق نخواهند شد؛ زیرا ما یک اصولی داریم و بر اساس آن اصول حرکت می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بر اساس حرف های کنگره آمریکا تصمیم نمی گیریم، یادآور شد: اینطور نیست که ما با حرف‌های کنگره آمریکا تصمیم‌ بگیریم، کنگره آمریکا حرف‌های بی‌حساب و کتابی می‌زند و این حرف‌ها را کسی باور نمی‌کند و باید به آن ها گفت که این مشکل خودتان است و خودتان باید آن را حل کنید و به یاد داشته باشید نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده مایوس کنید.

علی لاریجانی در این خصوص ادامه داد: بارها نمایندگان مجلس طرح محدود شدن بازرسی آژانس را مطرح کردند و  اما ما خواهش کردم که صبر کنند البته نمایندگان ملت مدافع حقوق ملت در مجلس هستند.

وی تاکید کرد: هربار ما همکاری می‌کنیم اما آنها حرف‌های کلفت‌تر می‌زنند، اینطور نیست که ایران یک راهی را انتخاب کرده، آنها هم همین مسیر را ادامه دهند؛ لذا امیدواریم در مذاکرات عاقلانه رفتار کنند تا به صورت اشتباه به مسیر غلط نروند؛: در زمان جنگ با شش میلیارد دلار کشور را اداره کردیم اکنون که اینطور نیست هر چقدر هم سختگیری کنند بلدیم چگونه از مسیر دیگری استفاده کنیم.
کد خبر: 146974

وب گردی

وب گردی