تهران- ایسکانیوز/پلاس+/ مذاکرات هسته ای همچنان در وین ادامه دارد ؛نوذر شفیعی، عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست های خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیرات مثبت و منفی این مذاکرت گفت: با توجه به اهمیتی که مذاکرات هسته ای درجامعه و کشور پیدا کرده است، نتیجه این مذاکرات می تواند برای مردم کشو پیامد های روانی مثبت و منفی بسیاری داشته باشد. اگر این توافق نامه به نتیجه برسد می تواند به لحاظ روانی تاثیرات قابل توجهی در اقتصاد کشور بگذارد و اقتصاد ایران را از وضعیت رکود تورمی که دارد، دست خوش یک سری فعل و انفعالاتی خواهد کرد.

 

 

1545436_782

 

 

وی در ادامه افزود: اگر مذاکرات به نتیجه برسد یک فضای  بین المللی سودمندی برای جمهوری اسلامی ایران شکل خواهد گرفت که بسیاری از انرژی های نهفته جمهوری اسلامی ایران می تواند از آنها استفاده کند. و  اگر به نتیجه نرسند حداقل به نظر روانی رویکرد عکس این مسائل را به دنبال خواهد داشت و متاستفانه اقتصاد ایران را به سمت نوعی درونگرایی می کشاند.

شفیعی درمورد روند مذاکرات هسته ای ادامه داد: مذاکرات در کلام مقداری مثبت به نظر  می آید اما باید گفت که در عمل کار بسی دشوار است و ما باید تا موعد مقرر که چند روزی از آن باقی نمانده است تحمل کنیم تا ببینیم به چه نتایجی دست می یابیم.

این نماینده مجلس با توجه به رویکرد رسانه هایی که برعلیه تیم مذاکره خبرسازی هایی انجام داده اند معتقد است: نباید فراموش کرد که تیم مذاکره کننده همراه و هم جهت با نظر داشت مصالح عالی نظام است و خبرسازی بر علیه آنها اصلا رویکرد خوشایندی ندارد و نخواهد داشت.  این به صلاح و مصلحت کشور نیست که نیروهای ما بخواهد به تضعیف روحیه تیم هسته ای بپردازند. بنابراین رسانه ها وظیفه دارند که دیپلمات ها را در مسیری که پیش گرفته اند پشتیبانی کنند نه این که تضعیف کنند. یک دیپلمات باید آزاد باشد تا مسیر مقابلش را نگاه کند. اگر قرار باشد با نظاره به مسیر مستقیم نگرانی های پشت سر خود را داشته باشد، نمی تواند از آزادی عمل و فکر در مورد مذاکرات برخوردار باشد.
کد خبر: 148829

وب گردی

وب گردی