تهران-ایسکانیوز: سفیر کشورمان در امان نامه‌ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به ناصر جوده، همتای اردنی‌اش را تقدیم و از او برای سفر به تهران جهت حضور در کنفرانس بین‌المللی جهان عاری از خشونت که نهم و دهم دسامبر (18 و 19 آذر) در تهران برگزار می‌شود، دعوت کرد.

مجتبی فردوسی‌پور، سفیر کشورمان در امان در جریان دیدار با مسوولان ذی‌ربط اردنی ضمن گفت‌وگو درباره مسایل دوجانبه‌ و منطقه‌یی به ویژه پدیده تروریسم و اقدامات گروه‌های تندرو در منطقه به خصوص در عراق و سوریه به طرح حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان "جهان عاری از خشونت" که مورد استقبال و مقبولیت اکثریت حاضران در این نشست قرار گرفت، پرداخت.

او در همین راستا نامه‌ی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به ناصر جوده، همتای اردنی‌اش را تقدیم و از او برای سفر به تهران جهت حضور در کنفرانس بین‌المللی جهان عاری از خشونت که نهم و دهم دسامبر (18 و 19 آذر) در تهران برگزار می‌شود، دعوت کرد.

فردوسی‌پور در این دیدارها به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قبال قدس و مسجد الاقصی پرداخت و نقش اردن را در کمک به کرانه باختری و توجه به آن ستود.

در نامه وزیر خارجه کشورمان به همتای اردنی‌اش آمده است که جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی، بر آمادگی تهران برای رایزنی و همکاری با سایر کشورهای اسلامی و سازمان‌های منطقه‌یی و بین‌المللی برای جلوگیری از اجرای طرح‌های خصمانه رژیم صهیونیستی به منظور تغییر تدریجی هویت تاریخی و مذهبی مسجد الاقصی و قدس شریف تاکید کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به سکوت تاسف‌بار محافل بین‌المللی مسوول در این باره، اقدامات (رژیم صهیونیستی) را خطری جدید برای امنیت و صلح در منطقه دانست.
کد خبر: 148953

وب گردی

وب گردی