تهران-ایسکانیوز: "سهم من از دریا" عنوان تازه ترین مجموعه داستان ژیلا تقی زاده است. این مجموعه داستان توسط نشر نیستان به چاپ رسیده است. تقی زاده در نگارش این داستان ها منتخبی از تکنیک های همه هنرهایی که با آن آشنایی دارد را مورد استفاده قرار داده است.


155


این نویسنده درباره داستان های "سهم من از دریا" به ایسکانیوز گفت: قبل از این کتاب سه مجموعه از من به چاپ رسیده بود که آن ها هم مستقل بودند و هم در کل با یکدیگر ارتباط داشتنددر واقع مجموعه داستان های پیوسته بودند با شخصیت های کم و بیش مشترک ولی رویدادهای متفاوت. اما در این مجموعه داستان ها به صورت و کامل از هم مجزا هستند و استقلال خود را حفظ کرده اند که در طول پنج شش سال نوشته ام .
ژیلا تقی زاده درباه جدید ترین رمانش به نام «به اندازه یک نقطه» گفت: این رمان را در اوج مریضی سال گذشته ام نوشتم و رویدادها در لحظه اتفاق افتاده اند. زمانی نوشته شدند که من از فردای خودم آگاه نبودم.در ظاهر به شکل روزنگاریست ولی احوالاتم در لحظات بیماری همراه با مبارزه و امید و ناامیدی و شادی و غم و احساسات دیگر انسانی تا مرز فرا واقعگرایانه حتی پیش رفته و لحظاتی به خواب و رویا شبیه شده و بسیاری روزها کاملا همراه با واقعیتم.
این نویسنده همچنین درباره کتاب به چاپ نرسیده خود گفت: کتاب دیگری هم در دست دارم با عنوان "ماه را نشانه بگیر" که بر اساس بروج 12 گانه و احوالات متولدین هر ماه نوشته ام. این کتاب در بازنویسی سوم خود است و نام این مجموعه اشاره به شخصیت آذر ماهی ها دارد.


254 255
تقی زاده درباره آثار نقاشی ها خود گفت: از زمانی که متوجه بیماری خودم شدم و تا پایان آن دو نقاشی کشیدم. یکی از آن دو اولین روزی بود که متوجه بیماری شدم و دیگری، روزی بود که فهمیدم بیماری تحت کنترل است مشکلی به وجود نخواهد آورد. اولین نقاشی را به نام"پائیز بانو" کشیدم و زنی اسطوره ای را در آن تابلو کشیده ام که شاید برای آخرین بار دارد پاییز را می بیند و برای نقاشی آخر که در پایان بیماری کشیدم که روزنه ای نورانی مانند روزنه ای به امید بالای سرش هست نام "نور پری" را انتخاب کردم.


ژیلا تقی‌زاده، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و نقاش، متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا (س) در سال ۱۳۶۷ است. از سال ۱۳۸۴ تاکنون با رادیوی برون‌مرزی صدای آشنا، رادیوهای فرهنگ ،رادیو جوان، رادیو نمایش و رادیو سلامت در زمینه نمایشنامه‌نویسی رادیویی همکاری داشته و فیلمنامه‌نویسی قسمت‌هایی از سریال آموزشی «حرف حساب» شبکه هفت را در سال ۱۳۸۹ عهده‌دار بوده است. همچنین از سال ۱۳۶۴ نمایشگاه‌های نقاشی به صورت انفرادی و گروهی را در گالری‌های مختلف برگزار کرده است. از دیگر فعالیت‌های وی طراحی و اجرای پوسترهای تئاتر، تصویرگری کتاب‌ها و نشریات گوناگون، طراحی صحنه و لباس و عروسک در نمایش‌ها و تئاترها بوده که جوایز مختلفی را در این زمینه نصیب او کرده است.از آثار ادبی دیگری که او در کارنامه دارد می توان به رمان جیبی پر از بادام و ماه ، مجموعه داستان لباس آبی روی بند رخت، رمان کهنه رباط، مجموعه داستان من با یک پریزاد دوستم و  مجموعه داستان خودنویس های بیچاره اشاره کرد.


 
کد خبر: 150255

وب گردی

وب گردی