تهران-ایسکانیوز: پس از استیضاح فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دولت تدبیر و امید سه وزیر را به مجلس معرفی کرد که هیچ کدام نتوانستند رای اعتماد نمایندگان را بدست بیاورند، دولت گزینه پنجم خود را در تاریخ 28 آبان ماه به مجلس معرفی کرد و اکنون باید دید که فرهادی، وزیر پیشنهادی پنجم می تواند رای اعتماد نمایندگان را جلب کند.


خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد ویژگی های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تطبیق این ویژگی‌ها با وزیر پیشنهادی پنجم گفت و گویی با احمد شمس، رئیس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی کرد.


رئیس واحد تهران جنوب در خصوص ویژگی های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزیر علوم باید دانشگاهی باشد و در بطن دانشگاه پرورش یافته و از مقاطع مدیریتی پایین مسیر خود را طی کرده باشد تا کاملا دانشگاه را در تمام سطوح و لایه ها بشناسد.


شمس افزود: وزیر علوم در این مقطع باید کاملا با شعارها، وعده ها و نویدهای دولت تدبیر و امید که منتخب مردم بوده است هماهنگ باشد. مردم بر اساس همین نوید ها و وعده ها رای دادند از همین رو وزیرعلوم هم باید در راستای دولت انتخابی مردم باشد.


وی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم وزیر خارج از رویکردهای دولت باشد فکر اشتباهی است، وزیر علوم برای این دولت است نه دولت قبل و یا دولت دیگر.


رئیس واحد تهران جنوب اظهار کرد: فرهادی را دورادور می شناسم ایشان در دو مقطع وزیر علوم و وزیر بهداشت بود و آدم با تجربه ای است. کسانیکه ایشان را می شناسند تعاریف مثبتی می کنند و اینگونه امید داده شده که وی می تواند برنامه ها و اهداف دولت را تحقق بخشد.


همچنین او در خصوص رای اعتماد و یا عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی گفت: از نظر من مجلس باید به وزرای پیشنهادی قبلی هم رای اعتماد می داد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و انتظار می رود که به فرهادی رای اعتماد داده شود، عدم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شوک و اختلال به دانشگاه وارد می کند.


وی افزود: در همین مدت که وزیری در این وزارتخانه مهم نبود تزلزل به وجود آمده و به اهداف و توسعه آموزش عالی، فرهنگی دانشگاه ها لطمه وارد شده است. باید جلوی ضرر را گرفت از این رو مجلس باید به وزیر پنجم رای اعتماد بدهد و توصیه و خواهشم این است که نمایندگان محترم مجلس به فرهادی، وزیر پیشنهادی پنجم رای قاطع و بالایی بدهند، تا هم باعث روحیه و تقویت وزیر شود و هم مجلس از اتهام موضع غیر منطقی با وزارت علوم تبرئه و شبهات به وجود آمده را از بین ببرد.

کد خبر: 150380

وب گردی

وب گردی