تهران-ایسکانیوز: حجت الاسلام غفاری به تصمیم نمایندگان مجلس در جریان عدم رای اعتماد به 4 گزینه پیشنهادی وزیر علوم اشاره کرد و افزود: دوستان اصولگرایی همواره بر اساس تشکیلات و دستورات عمل می کنند، درحالی که اصلاح طلبان با تکیه بر خودشان و مستقل تصمیم می گیرند.

حجت الاسلام هادی غفاری در گفتگو با ایسکا با اشاره به مطرح شدن گزینه پنجم وزارت علوم از سوی رئیس جمهوری، اظهار داشت: فرهادی وزیر دو دولت میرحسین موسوی و حجت الاسلام سید محمد خاتمی بود که در آن زمان مشکلات کمتری در دانشگاه های کشور داشتیم.

وی همچنین به تصمیم نمایندگان مجلس در جریان عدم رای اعتماد به 4 گزینه پیشنهادی وزیر علوم اشاره کرد و افزود: دوستان اصولگرایی همواره بر اساس تشکیلات و دستورات عمل می کنند، درحالی که اصلاح طلبان با تکیه بر خودشان و مستقل تصمیم می گیرند.

عضو نیروهای خط امام، فرهادی را چهره ای غیر جنجالی دانست و گفت: وی شخصیتی تحصیل کرده، واقع بین با نگاه اصلاح طلبی خط امامی است، اما دوستان طیف مقابل به دنبال نیرویی هستند که از لحاظ اعتقادی و باوری بتوانند بر آن مسلط باشند، درحالی که فرهادی اجازه نمی دهد، نیروهایی سیاسی غیر معتقد به انقلاب و امام بر وی مسلط شوند.

وی ضمن امیدواری از رای اعتماد نمایندگان مجلس به گزینه پنجم وزارت علوم، تصریح کرد: عدم رای اعتماد مجلس به گزینه پنجم به معنای چالش رسمی نمایندگان با دولت و رئیس جمهور خواهد بود. انگار اصولگرایان شکست انتخابات92 را فراموش نکرده اند و می خواهند بگویند که دولت یازدهم توانایی اداره کردن کشور را ندارد. به همین جهت از اختیارات قانونی خود برای ضعیف جلوه دادن دولت استفاده می کنند درحالی که این اقدامات تنها به زیان کشور خواهد بود.

گفتنی است؛ رییس جمهوری روز چهارشنبه 28 آبان پس از عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به گزینه چهارم  فخرالدین دانش آشتیانی در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، محمد فرهادی را برای اخذ رای اعتماد برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
کد خبر: 150946

وب گردی

وب گردی