تهران-ایسکانیوز: جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی بخش دیگری از طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخی از مقررات مالی دولت به ریاست حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس برگزار شد.

در این جلسه که پدر شهید احمدی روشن میهمان مجلس شده بود، رئیس مجلس و نمایندگان از زحمات تمام افرادی که ایران را برای رسیدن به حق هسته ای خود یاری کردند، تقدیر و تمجید داشتند.

همچنین پس از پایان جلسه علنی ، نمایندگان برای برگزاری نوبت عصر جلسه رای موافق داده و مقرر شد راس ساعت 14 جلسه علنی مجلس برگزار شود.

تصویب ماده 37 مقررات مالی دولت

نمایندگان مجلس امروز در جریان بررسی ماده 37 طرح مقررات مالی دولت با واریز حداقل 50 درصد سود شرکت های دولتی و بانک های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری به حساب درآمد عمومی موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده نمایندگان در ماده (ج) بحث و گفت و گوی بسیاری داشتند و نزدیک به ده دقیقه بر روی این ماده مذاکره کردند.

پاسخ ابوترابی به اعتراض توکلی

در حاشیه جلسه امروز مجلس ، احمد توکلی به نحوه اداره جلسه و بررسی طرح ها و لوایح و صرف زمان زیاد برای بررسی هر ماده از طرح 110 ماده ای اعتراض کرد.

توکلی همچنین به استناد ماده 192، 152، 153 و 157 آیین نامه داخلی تذکر داد و گفت: این مواد هیأت رئیسه را ملزم می کند تا اگر نمایندگان تخلفی نسبت به اجرای آیین نامه داخلی مشاهده کردند اجازه دهند بلافاصله مورد تخلف را ظرف سه دقیقه تذکر دهند اما متأسفانه این رعایت نمی شود و تذکرات به تأخیر افتاده و از خاصیت می افتد.

در همین راستا ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تلاش هیأت رئیسه بر آن است که مصوبات از استحکام و اتقان لازم برخوردار باشد گفت: در رسیدگی به طرح دائمی شدن برخی احکام غیر بودجه ای می خواهیم به مصوبه برسیم که دولت بتواند در بودجه استفاده کند.

ارجاع طرح افزایش نمایندگان به کمیسیون

نمایندگان امروز یک فوریت طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان را نیز به رای گذاشتند که در نهایت به دلیل مخالفان متعددی که داشت، به تصویب نرسید.

محمدحسین فرهنگی در جریان بررسی فوریت آن گفت: براساس اصل 64 قانون اساسی با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نفر نماینده می‌تواند اضافه شود.از این رو فوریت بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مطرح شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: به دلیل اینکه اختلاف نظرهایی در بررسی افزایش تعداد نمایندگان وجود داشت این طرح در دوره قبلی مجلس بررسی نشد و در دوره نهم نیز تا کنون این مهم بررسی نشده است.

میزبانی مجلس از پدر شهید احمدی روشن

در ادامه جلسه که ریاست آن را علی لاریجانی به دست گرفت، پدر شهید احمدی روشن میهمان جلسه شد و رئیس مجلس شورای اسلامی به احمدی روشن خوشامد گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ برای این پدر شهید و خانواده اش آرزوی توفیق می کنم و آرزوی علو درجات برای آن شهید بزرگوار دارم.

مجلس عصر امروز جلسه دارد

بهارستان نشینان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) 114 رأی موافق به برگزاری جلسه علنی در نوبت عصر دادند.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه علنی ساعت 14 به منظور ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برگزار خواهد شد.

استمرار جلسات علنی تا 19 آذر

بر اساس اعلام هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، جلسات علنی مجلس تا روز چهارشنبه مورخ 19 آذرماه 93 به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

بعد از این تاریخ و در دهه آخر ماه صفر مجلس از تاریخ 20 آذرماه تا 6 دی ماه جلسه علنی برگزار نمی کند و نمایندگان به حوزه های انتخابیه سرکشی خواهند کرد.

به نظر می رسد با توجه به اینکه هم اکنون نمایندگان مجلس در حال بررسی طرح الحاق موادی به لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و دائمی کردن احکام بودجه هستند و بعد از آن بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد لازم است جلسات علنی به صورت مستمر برگزار شود.
کد خبر: 151571

وب گردی

وب گردی